صدرایی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: افزایش قیمت خودرو متاسفانه بخشی از حقایق اقتصاد نا به سامان کشور است. این افزایش قیمت قطعا برای مصرف کننده نهایی رقم بالا و سنگینی است.

تصویر احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس شورای رقابت خبر از افزایش قیمت خودرو در سه ماهه اول سال با توجه به تورم داده است؛ در همین رابطه خبرنگار اقتصادی پرسون، گفت‌و‌گویی با بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو داشته که به شرح ذیل است.

صدرایی بیان کرد: از طرفی بازار خودو در رکود است و از طرف دیگر باید هزینه‌های خودروسازان را در نظر گرفت. با توجه به تورم فصلی ۱۴ درصدی در زمستان سال ۹۹، احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو وجود دارد.

وی ادامه داد؛ افزایش قیمت خودرو متاسفانه بخشی از حقایق اقتصاد نا به سامان کشور است. این افزایش قیمت قطعا برای مصرف کننده نهایی رقم بالا و سنگینی است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: باید هزینه‌های خودروسازان را که با روند افزایشی مواجه بوده است را نیز درنظر گرفت. با فشار دولت به خودروسازان، به دلیل تورم و مشکلات دیگر، سال قبل قیمت‌ها افزایش پیدا نکرد. اما در سال جدید اگر قیمت‌ها افزایش پیدا نکند؛ خودروسازان مانند هر صنف دیگری دچار مشکل می‌شوند. آنها برای ادامه حرکت و فعالیت نیازمند افزایش قیمت‌ها هستند.

صدرایی تصریح کرد: تا زمانی که ثبات اقتصادی، نرخ یکسان دلار، تجارت در دنیای آزاد وجود نداشته باشد؛ نوسانات قیمت طبیعی و بخش جدایی ناپذیر از زندگی ایرانی‌ها است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: معمولا زمانی که صحبت از افزایش قیمت در بازار خودرو می‌شود؛ تحرک در بازار رخ می‌دهد. اما به طور کلی با توجه به متغیرهای تاثیرگذار، روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود و پیش بینی هایی مبنی بر کاهش قیمت خودرو محقق نخواهد شد.

280222