مناسب بودن زیر ساخت شهرک‌های صنعتی قم برای تولید محصولات دانش‌بنیان

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با اعلام اینکه شهرک‌های صنعتی قم از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در این شهرک‌ها در تولید محصولات راهبردی پیشگام باشند.

تصویر مناسب بودن زیر ساخت شهرک‌های صنعتی قم برای تولید محصولات دانش‌بنیان

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، محمود سیجانی بیان کرد: با توجه به شعار سال و لزوم پشتیبانی هرچه بیشتر از حوزه تولید، استان قم آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های صنعتی به خصوص در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان حمایت حداکثری را داشته باشد و اقدامات مسئولان استان طی‌سال‌های گذشته نشان دهنده جدیت ایشان در این امر است.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات راهبردی در قم طی سال‌های اخیر رو به افزایش است و این امر در سال ۱۴۰۰ با رفع موانع و پشتیبانی هرچه بیشتر از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه، سرعت بیشتری خواهد گرفت که در همین رابطه فرصت‌های متعدد شغلی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در شرایطی که دشمنان تلاش دارند با استفاده از ابزار جنگ اقتصادی ملت ایران را در فشار حداکثری قرار دهند، بسیار حایز اهمیت است و در همین رابطه صنعت قم با به کارگیری همه ظرفیت‌های خود این آمادگی را دارد که از سرمایه‌گذاران در این بخش مهم اقتصادی حمایت کند.

سیجانی گفت: همچنین برای موفقیت هرچه بیشتر این راهبرد،‌ همکاری بخش صنعت قم با مراکز دانشگاهی استان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ از دستاوردهای علمی در تولید محصولات راهبردی مورد نیاز کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز شرکت‌های دانش بنیان موفقی در قم مشغول فعالیت هستند که محصولات تولیدی آن‌ها در بسیاری از زمینه‌های مورد نیاز همچون حوزه انرژی و صنایع الکترونیک با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه و موجب خودکفایی کشور در ساخت این کالاهای راهبردی شده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ایرنا

280202