عمویی خبر داد؛

به گفته عراقچی چه مستقیم و چه غیر مستقیم مذاکره نمیکنیم / آمریکا حق حضور در مذاکرات را ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:عراقچی توضیحاتی در مورد روند گفت وگو ها داد و مطرح کرد در جلسه روز سه شنبه هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیم بین ایران و امریکایی ها صورت نمی گیرد. ایران ایالت متحده را عضوی از برجام نمی شناسد چون خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبوده است. در همین چهارچوب تاکید شد تا رفع کامل تحریم ها و راستی ازمایی از جانب جمهوری اسلامی، ایران به تعهدات خود باز نخواهند گشت و اجازه حضور امریکا را در مذاکرا ت نخواهد داد.
تصویر به گفته عراقچی چه مستقیم و چه غیر مستقیم مذاکره نمیکنیم / آمریکا حق حضور در مذاکرات را ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران پیرامون جلسه امروز صبح (یک شنبه پانزدهم فروردین ماه 1400) کمیسیون امنیت ملی با حضور معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: امروز اولین روز کاری مجلس یازدهم در سال 1400 بود، در ایام نوروز وبینار بین المللی داشتیم، کمیسیون امنیت ملی امروز روز پرکاری داشت با توجه به تحولات و مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه، صبح امروز در جلسه فوق العاده میزبان عراقچی معاون سیاسی و مذاکره کننده کشور بودیم که توضیحات ایشان را شنیدیم. نمایندگان عضو کمیسیون و سایر کمیسیون ها چندین محور را مطرح کردند، نمایندگان در این جلسه بر اجرای دقیق و با جزییات قانون لغو تحریم ها تاکید کردند.

او ادامه داد: عراقچی توضیحاتی در مورد روند گفت وگو ها داد و مطرح کرد در جلسه روز سه شنبه هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیم بین ایران و امریکایی ها صورت نمی گیرد. ایران ایالت متحده را عضوی از برجام نمی شناسد چون خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبوده است. در همین چهارچوب تاکید شد تا رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی از جانب جمهوری اسلامی، ایران به تعهدات خود باز نخواهند گشت و اجازه حضور امریکا را در مذاکرات نخواهد داد نمایندگان تاکید کردند که اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را پیگیری می کنند و برپیگیری سیاست های نظام در تحولات برجام تاکید شد.

عمویی مطرح کرد: در این چهارچوب لغو کلیه تحریم ها علیه ایران اساسی است به صورتی که تحریم ها را لغو شده ببینیم و مورد راستی ازمایی قرار دهیم. مقرر شد مجلس بر مجموعه روند گفت وگو نظارت داشته باشد و بر اساس گفت وگو های معاون وزیر امور خارجه سیاست های کلی نظام و مواضع رهبری مورد توجه خواهد بود، علاوه بر آن در خصوص توافق ایران و چین که در نوروز اتفاق افتاد قالیباف در جلسه غیر علنی نمایندگان را در جریان جزییات قرار داد. جلسه امروز توسط گروه دوستی ایران و چین با حضور مقامات وزارت خارجه برگزار شد امروز ظهر در کمیسیون امنیت میزبان معاون اقتصادی وزیر خارجه هستیم رویکرد تعامل با کشور های مختلف از جمله دولت چین مورد حمایت مجلس است.

او در رابطه با لابی اسراییل و عربستان برای تاثیر در تحولات بین ایران و امریکا مطرح کرد: امروز موضوع ما روند گفت وگوی هایی بود که بین ایران و 4+1 است و هیچ عضو جدیدی برای ایران شناخته شده نخواهد بود اما اخبار واطلاعاتی می گیریم که طرف هایی درخواست حضور در این مذاکرات دارند که از دید ایران مبنای سیاسی ندارد.

280088

مطالب مرتبط