عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون تاکید کرد؛

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به نفع کشور ایران

میرتاج الدینی گفت: واگذاری بخشهایی در سند ۲۵ ساله ایران و چین حقیقت ندارد و تفاهم نامه همکاری در زمینه های عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری است.
تصویر سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به نفع کشور ایران

سید محمدرضا میر تاج الدینی "عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی" در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون درباره تبیین سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، اظهارکرد: نقشه راه ۲۵ سال با رویکرد سرمایه گذاری و همکاری مشترک در زمینه های مختلف است تا بتوانیم به صورت استوار نفت و فرآورده های نفتی را به چین صادر کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا واگذاری بخش هایی به چینی‌ها حقیقت دارد یا خیر، ادامه داد: حقیقت ندارد و این قرارداد تنها در زمینه همکاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و اقتصادی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امضای این سند امتیازی برای کشورمان می باشد، افزود: تمام جوانب رعایت شده و نقشه راه و سند همکاری است و الزام آور نیست.

میرتاج الدینی در خصوص اینکه آیا نیاز است که به تصویب مجلس برسد یا خیر، گفت: اگر تبدیل به پیمان نامه شود؛ باید به تصویب مجلس برسد. هر چه که بصورت پیمان نامه یا قرارداد باشد الزام آور است و باید به تصویب مجلس برسد.

وی در پایان بیان کرد: تفاهم نامه نقشه راهی است که موضوعات را تعیین کرده که در آن می توانیم همکاری کنیم.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/

279899