کارگران شهرداری منجیل سال نو را بدون دریافت حقوق سپری کردند

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری منجیل در استان گیلان از عدم پرداخت ۶ ماه مزد، عیدی و سنوات سال ۹۹خود خبر دادند.
تصویر کارگران شهرداری منجیل سال نو را بدون دریافت حقوق سپری کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، کارگران مجموعه شهرداری منجیل که تعداد آن‌ها حدود ۲۵نفر است و تحت مسئولیت پیمانکار فعالیت دارند، درباره طلب وصول نشده خود گفتند: مطالبات مزدی ما مربوط به شش ماه طلب مزدی (مهر، آبان و آذر، دی، بهمن و اسفند) سال گذشته می‌شود. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی و سنوات پایان سال ۹۹ را پرداخت نکرده است.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری منجیل، از پرداخت به موقع مزایای مزدی و عیدی و سنوات محروم هستیم.

یکی از کارگران شاغل بخش خدمات شهرداری منجیل با یادآوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی، چند سال گذشته برای آن‌ها با چالش‌هایی همراه بوده است، افزود: دست‌کم طی یک الی دو سال گذشته مدیریت شهری منجیل به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و عیدی آن‌ها را با تاخیر پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به‌صورت میانگین ۶ تا ۱۰ سال سابقه کار داریم، گفت: در نتیجه وضعیت پیش آمده ممکن است امنیت شغلی خود را از دست بدهیم.

به گفته وی؛ آخرین پولی که به حساب کارگران واریز شده ۲۸ اسفند سال پیش بود که شهرداری حقوق شهریور سال ۹۹ را به حساب هر کارگر واریز کرد. در عین حال تعداد ۴ تا ۵ نفر از کارگران با تاخیر تا شش ماه بازنشسته شده‌اند که هنوز هیچ خبری از پرداخت مطالبات بازنشستگی آن‌ها نیست.

این کارگران در خاتمه می‌گویند: با اینکه مسئولان شهرستانی و شهرداری منجیل بارها وعده پیگیری مطالباتمان را داده است اما هنوز مشکل باقی است.

منبع: ایلنا

279804