رفع تصرف۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان در سال گذشته

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از رفع تصرف ۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۱۱ فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری رسیدگی و از تغییر کاربری ۲۱۶ هکتار اراضی جلوگیری شده است.
تصویر رفع تصرف۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان در سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، احمد آقایی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳۵۰ هکتار رفع تصرف از جنگل‌ها به ثبت رسیده و ۴۱۹ فقره پرونده در این خصوص در محاکم استان گیلان رسیدگی شده است.


وی با اشاره به تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان‌های شمالی و مشکلاتی که پیرامون آن مطرح شده است افزود: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۱۱ فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری رسیدگی و از تغییر کاربری ۲۱۶ هکتار اراضی جلوگیری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اعلام اینکه ۵۴ رودخانه در استان گیلان وجود دارد اذعان داشت: ۵۷ فقره پرونده در خصوص رودخانه‌های استان به دستگاه قضایی گیلان وارد و ۲۶ مورد از آن‌ها به صدور رای منجر شد که در نتیجه آن ۳ هکتار از بستر رودخانه‌ها با دستور قضایی رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از سواحل استان گیلان آزاد بوده و در دسترس عموم مردم قرار دارد تصریح کرد: تنها ۱۵ درصد از سواحل در تصرف اشخاص و نهاد‌های دولتی است.

منبع: میزان

279551

مطالب مرتبط