عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با پرسون:

شروع واکسیناسیون ملی از خردادماه/ کیفیت را فدای زمان نمی‌کنیم

واکسیناسیون ملی از اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه آغاز خواهد شد. خط‌های تولید، انجام آزمایش‌های بالینی، دریافت مجوزات و ... همگی پروسه‌های زمان‌بری هستند و این‌گونه نیست که اگر زمان را کم‌تر کنیم محصول بهتری داشته باشیم و می‌توانیم خدمات بهتر را به جامعه ارائه دهیم بلکه باید پروسه‌های مورد نیاز به طور کامل طی شود.
تصویر شروع واکسیناسیون ملی از خردادماه/ کیفیت را فدای زمان نمی‌کنیم

محسن فتحی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص وضعیت واکسن ایرانی اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که کمیسیون بهداشت از وضعیت واکسن ایرانی به ما داده‌اند و براساس اخبار و اطلاعاتی که خودمان داریم و آنچه که در رسانه‌ها می‌بینیم، احتمالاً از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد واکسیناسیون ملی آغاز خواهد شد.

فتحی افزود: در حال حاضر نیز که واردات واکسن انجام شده است، واکسن روسی بین افراد پرخطر توزیع و تزریق می‌شود تا بتوانیم زنجیره انتقال را کنترل و قطع نماییم. با شروع واکسیناسیون ملی وضعیت بهتر خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: قطعاً در این مسیر یکسری محدودیت‌های زمانی نیز داریم. خط‌های تولید، انجام آزمایش‌های بالینی، دریافت مجوزات و ... همگی پروسه‌های زمان‌بری هستند. بنابراین باید اجازه دهیم تا زمان بگذرد و عوارض واکسن نشان داده شود و نمی‌توانیم بخاطر پوشش‌دهی همگانی، فوراً واکسیناسیون ملی را شروع کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌گونه نیست که اگر زمان را کم‌تر کنیم محصول بهتری داشته باشیم و می‌توانیم خدمات بهتر را به جامعه ارائه دهیم بلکه باید پروسه‌های مورد نیاز به طور کامل طی شود.

وی در خصوص آزمون استخدامی وزارت بهداشت تصریح کرد: ادامه روند آزمون استخدامی که جواب اولیه آن اعلام شد در حال شکل‌گیری است و احتمالاً در فروردین و اردیبهشت ماه کارهای استخدامی طیفی که پذیرفته شده‌اند انجام شود.

محسن فتحی در پایان با اشاره به این‌که برای بحث کارانه‌ها نیز یکسری منابع مالی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: حدود 5-4 ماه دیرکرد پرداخت شده است. در گذشته یک سال تا ۱۸ ماه نیز تأخیر داشته و در حال حاضر وضعیت بهتر شده است اما شرایط مطلوب نیست و باید برای این منظور منابعی را در نظر گرفت. امیدواریم در سال آینده وضعیت را بهبود ببخشیم.

279533

مطالب مرتبط