معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی مرکزی خبر داد:

ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هرگونه تجمع در فضای سبز، پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین ممنوع است.
تصویر ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،بهروز اکرمی روز چهارشنبه افزود: با توجه به شیوع کرونا و نارنجی شدن ساوه؛ اراک و خمین و وضعیت زرد در ۹ شهرستان دیگر استان توصیه می شود هیچ تجمعی در تفرجگاه ها در فضای سبز شهری صورت نگیرد و هر گونه تجمع در این اماکن ممنوع است.

وی اظهار داشت: به شهروندان در این سه شهرستان تاکید می‌شود در روز طبیعت برای در امان ماندن از بیماری منحوس کرونا در خانه بمانند و با خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی گفت: با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه کم توجهی برخی از مردم استان و افزایش مسافرت‌های نوروزی و پذیرایی از مسافران سایر استان‌ها موجب تغییر رنگ بندی استان شده است.

اکرمی افزود: خودروها توسط دوربین‌های فعال استان رصد شده و قانون در خصوص آنان اعمال خواهد شد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

279532