المیادین گزارش داد؛

فتوحات جدید ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مارب به پیشروی های جدید دست یافته و مناطق دیگری را به کنترل خود درآورده اند.
تصویر فتوحات جدید ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب

به گزارش سایت خبری پرسون، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی‌های جدیدی در مناطق صرواح و مدغل داشتند.

منابع یمنی به المیادین اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر مناطق ملبوده و حمه الذئاب و نقطه نخلاء در منطقه مدغل اللجِدْعان والحُمَّة الحمراء در صرواح در استان مارب شدند.

این منابع تاکید کردند: نیروهای مسلح یمن در حالی موفق به پیشروی در صرواح و مدغل شدند که حملات هوایی سنگین از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی انجام می‌شود. شدت درگیری بسیار زیاد است.

همزمان المیادین از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای عبد ربه منصور هادی و انهدام تجهیزات نظامی آن بر اثر حمله هوایی ائتلاف سعودی در منطقه نخلاء در شمال غرب استان مارب خبر داد.

از سوی دیگر جنگنده‌ های سعودی به شدت مناطقی از مارب را بمباران کردند و در ۲۸ نوبت برای حمایت از نیروهای عبد ربه منصور هادی، به بمباران منطقه پرداختند.

همزمان درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عوامل ائتلاف سعودی در مناطقی از استان الجوف در خب و الشعف هم و بخش رغوان در شمال استان مارب ادامه یافت.

پیشروی نیروهای یمنی در جنوب استان تعز

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق بر تسلط بر چند موقعیت در منطقه الاحکوم در حومه جنوبی استان تعز پس از حمله برق آسا به نیروهای عبد ربه منصور هادی شدند.

اداره اطلاع رسانی جنگی یمن صحنه‌هایی از دفع یورش جدید نیروهای عبد ربه منصور هادی در منطقه الکدحه میان منطقه المعافر و مقبنه در جنوب غربی استان تعز پخش کرد که در آن از سلاح سنگین و میان برد استفاده شده است و طی آن شماری از نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن کشته و ادوات آنها منهدم شده است.

در استان الحدیده در یمن هم یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های الحدیده ۱۱۸ بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

منابع یمنی از حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه اللحیه در شمال غرب الحدیده هم خبر دادند.

هشدار به نیروهای عبد ربه منصور هادی درباره استفاده از آوارگان به عنوان سپر انسانی در اطراف مارب

علی طعیمان استاندار مارب به نیروهای عبد ربه منصور هادی درباره استفاده از آوارگان در اطراف شهر مارب به عنوان سپر انسانی و ممانعت از انتقال آنها به مناطق دور از درگیری هشدار داد و گفت: نیروهای دشمن با انتقال آوارگان به مناطق امن و دور از درگیری مخالف هستند و اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی افزود: نیروهای عبد ربه منصور هادی توپخانه در نزدیکی اردوگاه‌های آوارگان در مارب مستقر کرده و به طور عمدی از رنج آنها بهره برداری می‌کنند و تجارت حقیرانه ای است که از سوی دشمن به عمل می‌آید.

طعیمان گفت: نیروهای عبد ربه منصور هادی از رنج آوارگان در مارب به عنوان ابزاری برای ممانعت از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بهره می‌برند و نیروهای دولت نجات ملی یمن از ابتدا بر ضرورت دور نگه داشتن غیرنظامیان از جنگ تاکید داشته است.

وی تاکید کرد: ما طرح‌های زیادی را برای انتقال اردوگاه‌های آوارگان واقع در نزدیکی مناطق درگیری، به مناطق آزاد شده و تضمین حمایت لازم از آنها یا انتقال آوارگان به مناطق دور از درگیری، ارائه داده‌ایم اما آل سعود به عوامل خود دستور می‌دهد که مانع انتقال آوارگان از اردوگاه‌های واقع در غرب و شمال مارب شوند.

منبع: مهر

279322

مطالب مرتبط