مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود؛

تاکنون ۴۹۷ شهروند لنگرودی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود گفت: تا به امروز در سه مرحله، واکسن کرونا به ۴۹۷ شهروند لنگرودی که در اولویت دریافت بودند، تزریق شد.
تصویر تاکنون ۴۹۷ شهروند لنگرودی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، الهام عاشوری گفت: جهت بهبود و افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم شهرستان لنگرود بحث جابه جایی بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی امینی به بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید حسین پور در سال گذشته انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود از افزایش تخت آی سی یو در بیمارستان شهید حسین پور از ۶ تخت به ۱۳ تخت و احداث جایگاه سی تی اسکن و استقرار یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: جابه جایی مراکز شماره یک و پایگاه سلامت بیمارستان امینی و مرکز مشاوره ازدواج از جمله اقدامات انجام شده درجهت دسترسی آسان تر مردم انجام شد.

عاشوری ادامه داد: در اواخر سال ۹۹ توانستیم کلینیک جامع دندانپزشکی در مرکز شماره یک با دو پزشک و دندانپزشک بزرگسال و یک دندانپزشک اطفال راه اندازی کنیم که از اواخر فروردین سال جاری در دو شیفت صبح و عصر شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از اسفند ۹۸ در بحث پیشگیری، چهار مرحله غربالگری از بسیج ملی کرونا تا طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از ۱۳۵ هزار و ۲۸۶ نفر جمعیت شهرستان، ۱۲۵ هزار و ۱۶ نفر ( ۹۶ درصد جمعیت )غربالگری شدند.

عاشوری یکی از اهداف این طرح را جذب سفیر سلامت دانست و اظهار کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۶۷ سفیر سلامت در شهرستان فعالیت می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود با بیان اینکه در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، جمعیت سالمندان غربالگری شدند، افزود: از ۲۱ هزار و ۲۰۸ سالمند، ۲۰ هزار و ۸۱۳ نفر غربالگری شدند که تعداد سالمند آسیب پذیر ده هزار و ۷۵۱ نفر اعلام شد.

عاشوری با بیان اینکه مرحله سوم تشدید رهگیری از اواسط اسفند ۹۹ شروع شد، تصریح کرد: در این مرحله تعداد افراد با فرد مبتلا شناسایی و قرنطینه معکوس انجام می شود که تا امروز هزار و ۵۶ نفر رپید تست انجام و ۸۵ مورد مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز طرح تشدید نوروزی در حال انجام است و در کنار فعالیت مرکز ۱۶ ساعته و چهار مرکز جامع سلامت شلمان، چاف و چمخاله، شماره یک و اطاقور ارائه خدمت می دهند.

مدیر شبکه بهداست و درمان لنگرود در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: تا به امروز سه مرحله واکسن کرونا انجام که ۱۸۵ مورد واکسن اسپوتنیک، ۱۳۲ مورد سینافارم و ۱۸۰ مورد بهارات به کادر بهداشت و درمان و سالمندان تحت پوشش خانه سالمندان تزریق شد.

منبع: شبستان

279275