افزایش ۳۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی و بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی در استان، گفت: در مقایسه با هفته گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی در تعداد بسترها هستیم.
تصویر افزایش ۳۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به شناسایی و بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی مراکز درمانی استان گیلان، اظهار کرد: در مقایسه با روزهای گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی در شناسایی و بستری بیماران هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمار ۳۰۰ کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۶۰ بیمار بد حال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه قطعاً مسافرت‌ها در افزایش تعداد بیماران کرونایی تأثیرگذار است و تأثیرات آن بعد از پایان تعطیلات مشخص خواهد شد، گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد تست‌های مثبت سرپایی در گیلان هستیم که در مقایسه با هفته گذشته که ۳۰ درصد بوده به ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که بیماران به دنبال مسافرت‌ها و دورهمی ها و یا ارتباطاتی که در سطح بازار قبل از ایام عید داشته اند مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مسافرت‌های ایام عید و دید و بازدیدها قطعاً نتایج آن دو هفته آینده مشخص خواهد شد، گفت: مهمترین توصیه ما به شهروندان و هموطنان عدم سفر به استان گیلان است.

وی اضافه کرد: شهروندان و مسافران در صورت سفر به استان گیلان باید سریعاً به شهرهای خود بازگردند در غیر این صورت هیچ تماسی با هیچ کسی نداشته باشند.

حیدرزاده تأکید کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد تغییر رنگ شهرها از زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز بوده ایم قطعاً عادی انگاری و عدم توجه به توصیه‌ها و دستور العمل های بهداشتی سبب می‌شود تا شرایط شکننده استان گیلان نیز تغییر و رنگ شهرها تغییر کند.

منبع: مهر

278838

مطالب مرتبط