پرسون از آمارهای ساختگی گزارش می دهد؛

توزیع 700 تن میوه در کردستان/ میوه هایی که توزیع شد ولی دیده نشد

به گفته مدیر تعاون روستایی کردستان در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز 70 هزار ریال، سیب زرد 90 هزار ریال و پرتقال هم 115 هزار ریال  در کردستان توزیع می شود، البته این مقام مسئول به صورت شفاف اعلام نکرده اند که این توزیع بین شهروندان بودن است یا بین دلالان و سودجویان؟!

تصویر توزیع 700 تن میوه در کردستان/ میوه هایی که توزیع شد ولی دیده نشد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مسئولان مربوطه از توزیع بیش از 700 تن میوه سیب و پرتقال در ایام عید امسال در کردستان خبر می دهند، ولی با نگاهی میدانی به سطح بازار هرگز این مقدار میوه به صورت قیمت مصوب توزیع نشده است، بلکه بخش اعظمی از آن را دلالان خریداری و با نرخ های خود آن را به فروش رسانده اند.

بنابراین ادعای مسئولان مبنی بر توزیع 700 میوه در مرحله اول در بازارهای استان کردستان نمی تواند کاملا صحت داشته باشند.

پیمان اسکندری؛ مدیر تعاون روستایی کردستان در این باره می گوید: از بیست و پنجم اسفندماه ماه سال 99 بیش از 700 تن میوه شامل سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید در سطح کردستان توزیع شده است.

به گفته این مسئول این میزان میوه تا 13 فروردین در سطح بازار با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر تعاون روستایی کردستان همچنین از وجود 78 غرفه برای توزیع این میوه خبر می دهد و اعلام می دارد که هم اکنون این میوه ها در سطح بازارهای کردستان با نظارت دقیق در حال توزیع است در حالی که هرگز اینچنین نیست و سیب و پرتقال در سطح بازار با قیمت های چند برابری به مشتریان عرضه می شود و اعداد اعلام شده در ستاد تنظیم بازار شب عید، تنها اعداد کاغذی هستند و عملا مدیران بازار شب عید امسال را همانند سال گذشته، دلالان بودند.

از سوی دیگر اسکندری از ذخیره 950 تن سیب و پرتقال تا پایان 15 فروردین سالجاری خبر می دهد که بی شک این حجم از ذخیره میوه نه تنها جوابگوی این استان خواهد بود بلکه می تواند برخی از شهرهای همسایه را پوشش دهد، ولی بی شک این اعداد و آمارها نمی توانند بدین دقت صحت داشته باشند، زیرا اگر این حجم میوه در بازار وجود داشته باشد یا در انبارها برای روزهای آینده ذخیره شده باشند، نباید قیمت سیب و پرتقال در کردستان به ویژه سنندج بدین حد به مشتریان و شهروندان گران فروخته شود.

به گفته مدیر تعاون روستایی کردستان در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز 7 هزار تومان، سیب زرد 9 هزار تومان و پرتقال هم 11 هزار و 500 تومان در کردستان توزیع می شود، البته این مقام مسئول به صورت شفاف اعلام نکرده اند که این توزیع بین شهروندان بودن است یا بین دلالان و سودجویان.

اسکندری توزیع سیب و پرتقال در بازار کردستان با این قیمت مطلوب را سبب کاهش قیمت ها می داند، ولی مشکل اینجاست که تاکنون هیچ شهروندی نه سیب 7 هزار تومانی دیده است و نه پرتقال 11 هزار و 500 تومانی.

آیین مهر ـ استان کردستان

279274