مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان:

بیشتر محورهای حادثه خیر کردستان ساماندهی گردید/ وجود 8 هزار کیلومتر راه و جاده در استان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر 8 هزار کیلومتر راه و جاده در استان کردستان وجود دارد که نگهداری این مسیرها از نظر نیرو و امکانات هزینه های بالایی را می طلبد.

تصویر بیشتر محورهای حادثه خیر کردستان ساماندهی گردید/ وجود 8 هزار کیلومتر راه و جاده در استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدراشد گرجی؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: سال گذشته در سطح استان کردستان 28 نقطه حادثه خیر و پر تصادف در کردستان شناسایی گردید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از این 28 نقطه حادثه خیر موفق شدیم که 14 مورد را با اعتباری بالغ بر 1104 میلیارد تومان اصلاح کنیم که این امر باعث کاهش تصادفات در این نقاط گردید.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسئله دیگری که همواره مطرح می باشد، این است که محورهای مواصلاتی در استان به هیچ وجه جواب گوی این همه ترافیک جاده ای نیست.

گرجی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم اکنون حاضر 8 هزار کیلومتر راه و جاده در استان کردستان وجود دارد که نگهداری این مسیرها از نظر نیرو و امکانات هزینه های بالایی را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: با این وجود بی شک با افتتاح کریدور شمال به جنوب شاهد کاهش بار ترافیکی در کردستان خواهیم شد که این امر می تواند آمار تلفات جانی و مالی در سطح محورها و جاده های استان را کاهش دهد.

گرجی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های این اداره کل ترمیم، آسفالت و ایمن سازی راه های روستایی استان کردستان در قالب طرح « ابرار» بود که در این طرح بیش از یکصد کلیومتر راه در بخش مذکور اصلاح و مرمت گردید.

آیین مهر ـ استان کردستان

279247