پایش‌ زیست‌محیطی واحدهای صنعتی استان مرکزی در تعطیلات نوروز افزایش یافت

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش‌ زیست محیطی واحدهای صنعتی این استان در ایام تعطیلات نوروز افزایش یافته است و تیم‌های نظارت و پایش با جدیت به‌صورت شبانه‌روزی روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را رصد می‌کنند.

تصویر پایش‌ زیست‌محیطی واحدهای صنعتی استان مرکزی در تعطیلات نوروز افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید مهدی مصطفوی روز یکشنبه افزود: هدف اصلی این پایش ها؛ بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معدن استان؛ برخورد با واحد های مختلف و شناسایی واحد های آلاینده جدید است که با محوریت کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه دنبال می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: انتظار است واحدهای صنعتی و مراکز تولیدی، معدنی، خدماتی و درمانی درمانی همکاری خوبی با محیط زیست داشته باشند.

وی تاکید کرد: رعایت ضوابط محیط زیستی از شروط اصلی برای تداوم فعالیت‌ واحدهای تولیدی و صنعتی است و شاغلان این بخش‌ها باید دستورالعمل خوداظهاری در پایش صنایع و نظارت بر صنایع آلاینده استان مرکزی را به صورت مستمر ارایه کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: واحدهای صنعتی، بیمارستانی و خدماتی فعال استان موظف به ارایه عملکردشان در قالب طرح خوداظهاری در پایش به صورت دوره‌ای هستند.

مصطفوی ادامه داد: یک‌هزار و ۴۳۸ مورد نتایج خوداظهاری پارسال در سامانه جامع پایش محیط زیست انسانی از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده و نتایج ارایه شده در این راستا مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: امیدمی‌رود که امسال توجه به محیط زیست در اولویت واحدهای تولیدی قرار گیرد تا بستر تامین سلامتی مردم در کنار تولید بیش از پیش در استان مهیا شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط وکوچک است.

اراک، ساوه و دلیجان و شازند قطب‌های برترصنعتی در استان مرکزی هستند که بیشترین صنایع تولیدی در این مناطق فعالیت دارند.

279173