اشتغالزایی هزار نفر در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از همه ظرفیت‌ها و تکمیل طرح‌های در دست اجرا امسال برای یک هزار نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد می‌شود.

تصویر اشتغالزایی هزار نفر در شهرستان خوسف

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی افزود: کارخانه‌های فرآوری معادن طلای شادان و کودکان، فاز اول بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور، واحد تولیدی قطعات بتنی راهدار صنعت و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای از مهمترین پروژه‌هایی است که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اشتغال مستقیم طرح‌های در حال اجرا را بیش از یک هزار نفر اعلام و تصریح کرد: اولویت به‌کارگیری نیرو در این واحدهای تولیدی نیروهای بومی است.

فرماندار خوسف گفت: این شهرستان در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه است که با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه‌های توسعه بیش از پیش منطقه رقم خواهد خورد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم خوسف را دامداری و کشاورزی برشمرد و افزود: در این زمینه تسهیلات خوبی توسط بانک‌های عامل و بنیاد برکت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان ۷۵ هکتار در فاز دوم مجتمع محمدیه، منطقه آرک و بین‌آباد و شهر ماژان پیش بینی شده است و عملیات احداث زیرساخت‌ها در فاز اول مجتمع گلخانه‌ای شهر ماژان آغاز شد که به زودی با تامین زیرساخت‌ها قطعات این مجتمع به سرمایه‌گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوسف در بخش‌های معادن و گردشگری ادامه داد: با توجه به شعار سال در هر سه بعد تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است.

فرماندار خوسف گفت: از ورود جوانان به عرصه‌های اقتصادی و تولید حمایت می‌کنیم و در حال حاضر سرمایه‌گذاران جوان در بخش تولید ورود پیدا کرده و عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی به نقش جوانان و سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های دولتی در این عرصه فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی شهرستان از همه ظرفیت‌های موجود در راستای کمک به این تشکل‌ها استفاده خواهند کرد.

آخوندی گفت: با شیوع کرونا آسیب‌های جدی به بخش‌های ورزشی و گردشگری وارد شده است و در جهت کاهش این آسیب‌ها باید تلاش‌های دوچندان انجام شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع: ایرنا

279141