۱۲هزار میلیارد ریال ظرفیت سرمایه‌گذاری برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: این استان هم‌اکنون ظرفیت سرمایه‌گذاری برق‌رسانی به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال را دارا است.

تصویر ۱۲هزار میلیارد ریال ظرفیت سرمایه‌گذاری برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری است

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، صنعت برق در کشور ایران را می‌توان یکی از صنایع زیربنایی در مدت فعالیت جمهوری اسلامی دانست که توانسته با توسعه طرح‌ها و فعالیت‌های مستمر در این حوزه زمینه افزایش رضایت‌مندی عمومی و دستیابی با شاخص‌های توسعه‌ای را فراهم کند.

چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد از این جمعیت در مناطق شهری سکونت دارند و حالا در سال ۱۴۰۰ تمامی جمعیت شهری این استان زیرپوشش شبکه برق‌رسانی قرار دارد.


۱۳۲۵۰ میلیارد ریال طرح برق‌رسانی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال طرح برق‌رسانی توزیع و فوق‌توزیع در این استان به بهره‌برداری رسید.

مجید فرهزاد روز شنبه، سهم حوزه توزیع برق را سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: مهمترین این طرح‌ها شامل احداث پست ۴۰۰ کیلوولت شهدای لردگان، پست ۴۰۰ کیلوولت فرادنبه، احداث و ارتقای پست‌های ۶۳ کیلوولت در سطح استان، برق‌رسانی به ۵۰ روستای بدون برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق، احداث خط‌های برق‌رسانی ۱۳۲ کیلوولت لردگان - فلارد - اوره لردگان و خط چهار مداره ۱۳۲ کیلوولت لردگان به فلارد است.

وی افزود: طرح‌های برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری با هدف ایجاد زیرساخت تامین برق صنایع فوق‌سنگین، رفاه عمومی و محرومیت‌زدایی، ارائه تمامی خدمات شرکت به‌صورت غیرحضوری از طریق ایجاد درگاه‌های الکترونیکی، کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق به عدد ۸.۶۸، نصب کنتورهای هوشمند و ایجاد ارتباط دوسویه، قرار گرفتن استان در محدوده سبز مدیریت مصرف برق کشور اجرایی شده است.

فرهزاد به برق‌رسانی از طریق پنل‌های خورشیدی و احداث نیروگاه‌ها خورشیدی در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: در این مدت طرح‌هایی مانند نیروگاه بزرگ ۵۳۰ کیلوواتی سیمان شهرکرد، نیروگاه ۱۸۰ کیلوواتی اختصاصی در زمین‌های شهرکرد، نیروگاه ۱۱۰ کیلوواتی شرکت توزیع نیروی برق استان، نیروگاه‌های پراکنده مشترکین به میزان ۳۲۰ کیلووات، نیروگاه پراکنده ادارات ۲۱۰ کیلووات و توزیع ۳۰۰ دستگاه سلول خورشیدی بین عشایر انجام شد.

وی توسعه برق‌رسانی در شهرها، احداث شبکه‌های جدید، پست‌های توزیع برق و بهینه‌سازی تاسیسات به‌صورت مستمر را از مهمترین اقدامات شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در هشت سال گذشته دانست و یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه‌های برق‌رسانی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نوسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های برق، احداث و توسعه پست‌های توزیع و فوق‌توزیع و ایجاد نقاط مانور در شبکه‌های توزیع برق از مهمترین اقدامات انجام شده برای پایداری شبکه‌ها در حوزه شهری و روستایی استان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: وضیعت نوسازی و اصلاح شبکه‌‎های برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری به ‌صورت مستمر در حال انجام است و این استان یکی از پایدارترین شبکه‌های توزیع برق کشور را دارد.

فرهزاد تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ظرفیت سرمایه‌گذاری برق‌رسانی به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال را دارا است.

وی با اشاره به وضیعت برق‌رسانی برای شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: زیرساخت‌های برق‌رسانی در سطح استان برای سرمایه‌گذاری زیربنایی به‌ویژه در حوزه صنعت به نحو مطلوب فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۵ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۸۵ هزار مشترک برق در استان شامل ۵۵ درصد مشترکین شهری و ۴۵ درصد مشترکین برون‌شهری و روستایی یادآور شد: میزان مصرف برق استان در سال گذشته یک‌هزار و ۸۴۹ میلیون کیلووات ساعت بود.

فرهزاد اظهار داشت: میزان برق مصرفی حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۳۵۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۳۰ کیلووات ساعت و مصرف حوزه شهری یک میلیارد و ۶۳۸ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴۵ کیلووات ساعت بوده است.

وی گفت: میزان پیشرفت مصرف انرژی در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال ۱۳۹۱ برابر ۲۳ درصد است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۶۵ درصد این جمعیت در مناطق شهری و ۳۵ درصد در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا

279058