اجرای فاز دوم فاز دوم طرح توان‌افزایی در ۲۱ محله چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان فاز دوم طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی استان گفت: این مرحله در ۲۱ محله از ۶ شهرستان این استان اجرا شد.
تصویر اجرای فاز دوم فاز دوم طرح توان‌افزایی در ۲۱ محله چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری،مرضیه جلیل‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: براساس تفاهم‌نامه مربوط به طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی چهارمحال و بختیاری قرار بود آموزش‌ها برای ۲۷۰ نفر در ۹ محله به‌مدت ۶۰ ساعت باشد.

وی افزود: اما براساس نیاز موجود شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری این طرح برای ۳۰۰ نفر از بانوان در ۲۱ محله از شهرستان‌های شهرکرد، سامان، فارسان، لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا به‌مدت ۸۰ ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

جلیل‌پور تصریح کرد: فاز دوم این طرح از پاییز سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در مرحله نخست آن آموزش تسهیلگران ۲۴ سازمان مردم‌نهاد (سمن) به‌صورت حضوری و مجازی انجام شد و مرحله دوم آن طرح از زمستان سال ۱۳۹۹ آغاز و در فروردین ماه سال‌جاری به پایان رسید.

وی یادآور شد: قبل از اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی چهارمحال و بختیاری به کمک فرمانداران نسبت به شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌بندی آن‌ها اقدام شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارتقای مشارکت بانوان در فعالیت‌های مختلف، تلاش برای تحکیم بنیان خانواده، شناسایی و بهره‌گیری از فضای مناسب به‌ منظور اجرای برنامه، تدوین برنامه‌ها و راهکارهای متناسب در راستای گسترش مشارکت بانوان، شناسایی امکانات موجود و برنامه‌ریزی با هدف ارتقای سطح سلامت اجتماعی بانوان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

وی گفت: لزوم ارتقای مدیریت مسائل مرتبط با سبک فرزندپروری، تقویت ارزش‌های ملی و مذهبی، افزایش مهارت‌های زندگی و خانوادگی؛ افزایش مشارکت‌های مردمی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه سازماندهی خانواده‌ها از مهم‌ترین راهکارهای این طرح برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

جلیل‌پور تاکید کرد: با توجه به شناخت مناطق مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری باید برای برگزاری کارگاه‌های آموزش شاد زیستن و سبک زندگی سالم خانوادگی و ارائه آموزش‌های مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی در این محله‌ها اقدام شود.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت در ۱۰شهرستان دارد.

منبع:ایرنا

287636