نکات امنیتی لازم برای خرید اینترنتی

این بار شما مجرمان را دور بزنید!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نکات امنیتی لازم جهت خرید از سایت‌های ثبت آگهی و پیشگیری از کلاهبرداری مجرمان سایبری را تشریح کرد.
تصویر این بار شما مجرمان را دور بزنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در خریدهای مجازی به ارائه نکات امنیتی لازم برای خرید از سایت‌های ثبت آگهی پرداخت و اظهار داشت: سعی کنید خرید و فروش ‌کالاهای خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام داده و تا کالایی را از نزدیک ندیده‌اید به هیچ وجه مبلغی را برای ودیعه واریز نکنید؛ بعد از دریافت کالا پرداخت وجه را انجام دهید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: قبل از پرداخت وجه، از کیفیت و قیمت کالا مطمئن شده و در صورت صحت، اقدام به پرداخت وجه کنید.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه پایین بودن بیش از حد قیمت می تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا باشد گفت:هنگام خرید کالا اطمینان حاصل کنید که سرقتی نباشد؛ همچنین قراردادی با احراز هویت طرفین معامله در حضور چند شاهد منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ لینک پرداختی را از افراد، برای پرداخت وجه قبول نکنید تا اطلاعات کارت بانکی شما به سرقت نرود.

منبع : فارس

279044