کلاهبرداری با اخذ بیعانه؛

قربانی شدن شهروندان یزدی در سایت های ثبت آگهی

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به کلاهبرداری به روش اخذ بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی گفت: متاسفانه علی رغم اطلا ع رسانی های فراوان در خصوص عدم پرداخت هرگونه بیعانه و یا وجه کالادر سایت های ثبت آگهی از قبیل دیوار و شیپورو... باز هم شاهد قربانی شدن شهروندان یزدی با این ترفند کلاه برداری می باشیم.
تصویر قربانی شدن شهروندان یزدی در سایت های ثبت آگهی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" در تشریح این خبر عنوان کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و‌ ... برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست‌دوم، مجرمان بعد از مطالبه و دریافت بیعانه، نه ‌تنها کالا یا خدماتی را به مشتری ارائه نمی‌دهند بلکه با از دسترس خارج کردن سیم‌کارت خود به‌ هیچ‌وجه پاسخگوی کاربران نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره‌ حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: ترفند به کار بردن قیمت‌های پایین‌تر از روال بازار و هراس خریدار از به فروش رفتن کالای خاص و مورد نیاز خود باعث شده است تا مشتریان به‌ راحتی فریب‌ خورده و قبل از تحویل گرفتن کالا، نه‌ تنها بیعانه بلکه در برخی مواقع کل مبلغ را به‌حساب فروشنده واریز کنند که همین امر باعث می‌شود تا کاربران به ‌راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

ابوطالبی توصیه کرد: شهروندان باید از واریز و انتقال هرگونه وجه به ‌حساب فروشنده کالا و یا ارائه‌ دهنده خدمات در سایت‌های واسط خودداری کرده و این کار را بعد از دریافت کالا و خدمات و همچنین اطمینان از صحت و سلامت آن انجام دهند.

انتهای پیام/

278760