رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان؛

بررسی صلاحیت داوطلبین از فردا آغاز می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اعلام اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین در هیئت‌های اجرایی استان، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از سوی هیئت‌های نظارت از فردا در شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.
تصویر بررسی صلاحیت داوطلبین از فردا آغاز می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، خلیل بهروزی فر امروز با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرهای گیلان، اظهار کرد: تا پایان امروز مهلت قانونی برای بررسی و اعلام بررسی‌های هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت در شهرستان‌ها آماده بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی هستند، افزود: از فردا صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرهای گیلان توسط اعضای هیئت نظارت شهرستانی آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان از آغاز نام‌نویسی داوطلبین در انتخابات شوراهای روستاهای گیلان از 16 اسفند خبر داد و گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌ها پس از بررسی صلاحیت داوطلبین، فرایند بررسی و احراز صلاحیت را آغاز خواهد کرد و تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا توأمان آغاز خواهد شد.

بهروزی فر با بیان اینکه قانون‌گذار راه را برای بررسی مجدد صلاحیت نامزدهای عدم احراز صلاحیت باز گذاشته، تصریح کرد: کسانی که صلاحیتشان به هر دلیلی محرز نشد چهار روز فرصت اعتراض دارند تا مجدداً صلاحیتشان توسط هیئت‌های نظارت بررسی شود و این بررسی‌ها در صورت عدم احراز مجدداً می‌تواند در هیئت نظارت استان و حتی مرکز نیز طرح و بررسی شود.

منبع: فارس

278999