اولویت های صنایع تبدیلی و غذایی گیلان در سال ۱۴۰۰ تشریح شد؛

حمایت و توسعه فناوری های دانش بنیان در فرآوری محصولات بومی

جوادزاده مهمترین مزیت صنایع تبدیلی و غذایی در پنج سال گذشته را حضور سرمایه گذاران دانست و گفت: حمایت و توسعه از فناوری های جدید با رویکردهای دانش بنیان در فرآوری محصولات بومی استان از مهمترین اولویت های صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۱۴۰۰ است.
تصویر حمایت و توسعه فناوری های دانش بنیان در فرآوری محصولات بومی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه استان گیلان بالغ بر ۲ هزار و یکصد پروانه بهره برداری دارد اظهار کرد: از نظر تعداد رتبه اول کشوری و از نظر فراوری با ظرفیت عملی یک میلیون و ۸۰۰تن در سال رتبه چهارم و از نظر اشتغال با ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رتبه دوم کشوری را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان افزود: در استان گیلان بیش از یکصد برند برنج و ۶۰ برند چای و بیش از ۲۰۰ برند سایر صنایع تبدیلی و غذایی در حال فعالیت هستند.
وی مهمترین مزیت صنایع تبدیلی و غذایی در پنج سال گذشته را حضور سرمایه گذاران با میزان سرمایه گذاری بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله نشان می دهد در استان مزیت های خوبی در این حوزه وجود دارد.


جوادزاده تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکید و اولویت های این بخش مبتنی بر راه اندازی و استفاده از ظرفیت های خالی صنایع موجود، تکمیل طرح ها و زنجیره های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و حمایت و توسعه و احداث طرح ها و پروژه ها مبتنی بر تکنولوژی های مدرن و هم راستا با رویکردهای دانش بنیان است که براساس ظرفیت ها و پتانسیل های فراوری محصولات اساسی و بومی گیلان و جلوگیری از خام فروشی و رشد ارزش افزوده در بخش کشاورزی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری و رویکردهای دانش بنیان در کسب و کارهای صنایع تبدیلی و غذایی باعث افزایش تولید و ارزش افزوده، ایجاد مزیت های رقابتی، صرفه جویی در زمان، کاهش ضایعات و در نهایت کاهش هزینه های تولید می شود.

منبع: شبستان

278891