تعطیلی کلیه اقامتگاه‌های دولتی در گیلان با هدف محدود کردن سفرهای نوروزی

جانشین ستاد کرونا استان گیلان گفت: جهت محدود کردن سفرهای نوروزی کلیه اقامتگاه‌های دولتی در گیلان تعطیل شد.
تصویر تعطیلی کلیه  اقامتگاه‌های دولتی در گیلان با هدف محدود کردن سفرهای نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمود قاسم‌نژاد، با تأکید بر عدم مسافرت هم‌وطنان اظهار داشت: در صورتی که افراد با توجه به ضرورت، مجبور به مسافرت باشند باید به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند.

جانشین رئیس ستاد کرونا استان گیلان خاطرنشان کرد: هم‌وطنان باید پیش‌از هر گونه مسافرت به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت آن‌ها به لحاظ کرونایی که در سایت ماسک اعلام شده توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ابراز داشت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونای کشوری به طور کلی سفر از شهرهای نارنجی و قرمز و همچنین از شهرهای زرد و آبی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

قاسم‌نژاد گفت: در صورت مسافرت هر یک از ساکنین شهرها و استان‌های کشور که دارای رنگ قرمز و نارنجی هستند ابتدا تمهیدات لازم در شهر مبدأ اندیشیده شده و اجازه خروج فقط در صورت ضرورت از سوی فرمانداری صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان کرد: همچنین در صورت ورود ساکنین شهرهای قرمز به شهرها و استان‌های دیگر جریمه نقدی تا یک میلیون تومان و برای شهرهای نارنجی 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره نظارت بر اسکان مسافران نوروزی گفت: مسافران با حفظ پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به تمامی اقامتگاه‌ها و نظارت شدید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند در اقامتگاه‌های مختلف ساکن شوند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان تصریح کرد: در این حوزه نظارت کامل از سوی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان میراث فرهنگی و همچنین کارگروه انتظامی و نظارت ستاد استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

قاسم‌نژاد اظهار داشت: همچنین هتل‌ها و مراکز خدماتی موظف هستند پس از خروج هر مسافر اتاق آنان را به صورت کامل ضدعفونی کرده و سایر پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که جهت محدود کردن سفرهای نوروزی کلیه اقامتگاه‌های دولتی استان گیلان تعطیل است.

منبع: تسنیم

278712

مطالب مرتبط