فضای مجازی بهترین روش جایگزین دید و بازدیدهای نوروزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سفر و دید و بازدید نوروزی دو عامل گسترش شیوع کرونا هستند و استفاده از فضای مجازی بهترین روش جایگزین دید و بازدیدها است.
تصویر فضای مجازی بهترین روش جایگزین دید و بازدیدهای نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه کارکنان بهداشت و درمان سال پر زحمت و سختی را پشت سر گذاشتند و در یک سال گذشته ثابت نمودند که در راه حفظ سلامت مردم و مبارزه با این همه گیری تا پای جان ایستاده اند اظهار کرد: هم استانی عزیز گیلانی به منظور همدلی با کادر بهداشت و درمان از سفر کردن بپرهیزید، چرا که اصلی ترین راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره انتقال آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی تنها راهی است که می توان با آن به سلامتی جامعه دست یافت بنابراین از مردم می خواهیم همانند سال گذشته از شرکت در دورهمی و هرگونه تجمع به شدت پرهیز کنند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه سفر و دید و بازدید نوروزی دو عامل گسترش شیوع کرونا هستند که استفاده از فضای مجازی بهترین روش جایگزین دید و بازدیدها است گفت: بهترین روش برای انجام خریدها مراجعه به فروشگاه های اینترنتی است و این اقدام باعث کاهش قابل ملاحظه ترددها و شیوع کرونا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تشدید فعالیت های تیم های بهداشتی از ۲۰ اسفند در استان آغاز شده است، افزود: ۱۰۰ تیم از بازرسان روزانه بر تشدید بازرسی های بهداشت محیطی و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند.

وی از آماده باش کلیه واحدهای بهداشتی منتخب در طول ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی به ویژه بیماریابی، مراقبت از مبتلایان کرونا ویروس، رهگیری اطرافیان بیمار در دستور کار مراکز بهداشتی قرار دارد و در طول تعطیلات نیز مراکز بهداشتی منتخب آماده خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

منبع: ایسنا

278604