نوروز، نماد تحول طبیعت

عید نوروز یک فرهنگ منطقه ای و از اعیاد باستانی بوده و هست. از این عید به عنوان یک نماد برای نزدیک شدن فرهنگ ده ها کشور همسایه ایران می‌توان استفاده کرد.
تصویر نوروز، نماد تحول طبیعت

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی ، نوروز یکی از مهمترین اعیاد ایرانی است که نه تنها بین همه اقوام ایرانی به صورت مشترک جشن گرفته می‌شود، بلکه یکی از فرهنگها و آداب و رسوم ایرانی است که در کشورهای همسایه همچون تاجیکستان نیز جشن گرفته می شود.

نوروز تحول طبیعت را به همراه دارد و نوید فرا رسیدن بهار را مژده میدهد و البته فرصتی است برای تحول روحی و درونی انسان‌ها تا غبار کینه نیز از دل بزدایند.
دعای آغاز سال نو به تحول طبیعت و قلب آدمها اشاره دارد و این دعا یکی از بهترین دعاهایی است که ایرانیان هنگام تحویل سال به عنوان سنت دیرینه زمزمه می کنند.

نوروز باستانی برای ایرانیان توام با اجرای آداب و رسومی است که سینه به سینه به ارث رسیده است و هر کدام نشانه ای از زیبایی، برکت، سلامتی و ایمان است.

یکی از نمادهای زیبای عید نوروز چیدن سفره هفت سین است که قبل از تحویل سال در خانه ها چیده و در پایان نوروز جمع می شود.

سیب، سنجد، سبزه، سمنو، سنبل، سکه، سماق و سیر هفت سینی است که به عنوان نماد برکت، سبزی و سلامتی در نوروز ایرانیان بسیار مورد اهمیت واقع می شود.

قرار دادن قرآن، آب و آیینه، تخم مرغ رنگی و ماهی قرمز که بعدها در فرهنگ ما وارد شد از دیگر مواردی است که سر سفره هفت سین قرار داده می شود.
دید و بازدید و به جا آوردن صله رحم از دیگر سنت‌های حسنه نوروز است که بسیار حائز اهمیت است.
در واقع نوروز جشن آغاز سال جدید و فرا رسیدن بهار طبیعت است که به عنوان یکی از اعیاد زیبای ایرانیان مورد استقبال واقع می شود.
بهار طبیعت که شکفتن شکوفه ها و گل‌های بهاری را نوید می دهد در آیین ایرانیان فرصتی است تا کینه ها از دل برود و عشق و محبت جای آن جوانه بزند و این است سنت ایرانیانی که وامدار تمدن و فرهنگ غنی ایرانی هستند.

278510