توزیع واکسن کرونا در بین کادر بهداشت و درمان خمین

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۱۳۰ دوز واکسن کرونا از ۲۱۰ دوز واکسن تحویل داده شده به این دانشکده تاکنون در بین گروه‌های هدف توزیع شده است.

تصویر توزیع واکسن کرونا در بین کادر بهداشت و درمان خمین

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مجتبی دیده دار افزود: در مرحله نخست توزیع کرونا؛ ۱۰ نفر از کادر درمان در این شهرستان واکسن کردند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم توزیع ۱۲۰ نفر شامل ۱۰۸ نفر از کادر درمان و ۲۲ جانباز بالای ۵۰ درصد واکسن کرونا دریافت کردند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: در مرحله سوم توزیع واکسن کرونا کادر بهداشت و درمان، گروه هدف توزیع این واکسن هستند.
دکتر دیده دار با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از دانشکده علوم پزشکی خمین به کووید ۱۹ مبتلا شدند، افزود: تمام این مبتلایان بهبود یافتند و هیچ یک از کادر درمانی که واکسن کرونا دریافت کردند به این بیماری مبتلا نشدند.
وی با اشاره به آغاز ستاد سلامت نوروز در خمین گفت: فعالیت این ستاد از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۴ فروردین امسال ادامه دارد و بیمارستان شهرستان و مراکز جامع سلامت روستایی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان را دارند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در روزهای نوروز به صورت نوبتی به شهروندان ارائه خدمات می دهند.
دکتر دیده دار اظهار داشت: سه بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در خمین شناسایی شدند و با اقدامات به موقع و پیگیری های مستمر این بیماران بهبود یافتند و از شیوع بیشتر این بیماری در سطح شهرستان جلوگیری شد.
وی تاکید کرد: شهروندان از مسافرت به شهرهای قرمز به ویژه شهرهایی که کانون بیماری کرونای انگلیسی هستند به طور جدی پرهیز کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هدف از محدودیت های ایجاد شده برای سفرحفظ سلامتی مردم و کنترل کووید ۱۹ است و از شهروندان درخواست می شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، کادر درمان را در شکست این بیماری یاری کنند.

خمین در وضعیت نارنجی در رنگ بندی کرونا قرار دارد.

278482