مدیرعامل مجموعه توسعه فناوری نانو خبر داد:

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری لوازم خانگی

مدیرعامل یک مجموعه توسعه فناوری نانو عنوان کرد: در سه ماهه اول ۱۴۰۰ اولین مرکز نوآوری لوازم خانگی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به صورت تشکیلاتی با تمرکز بر نوآوری در حوزه الکترونیک راه‌اندازی می‌شود.

تصویر راه اندازی نخستین مرکز نوآوری لوازم خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا حیدرعلی، مدیرعامل مجموعه توسعه فناوری نانو الکترونیک کران این شرکت گفت: این مجموعه یک استارت‌آپ استدیو است که در حوزه توسعه فناوری میکروالکترونیک و نانو الکترونیک فعالیت خود را از 1398 با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت ۱ ساله، از ۳ طرح حسگر دریچه گاز خودرو ، ابرخازن و ونتیلاتور پرتابل به عنوان محصولات دانش بنیان معرفی شده آماده بهره برداری توسط شرکت کران می‌توان نام برد. از جمله فعالیت های جانبی این شرکت، پلتفرم توسعه فناوری الکترونیک چاپی آماده ارائه خدمات و پذیرش پژوهشگران علاقمند در این حوزه برای دریافت خدمات و اجرا و مشارکت در پروژه های مربوطه است.

این فناور گفت: از جمله مسایل و مشکلاتی که در مسیر تحقیقات حوزه سامانه‌های نهفته embedded system ها در کشور توسط تیم شرکت کران شناسایی شده و باید به صورت مقطعی و به صورت طولانی مدت دست و پنجه نرم کنیم را می‌توان
۱- مباحث تجهیزات گران قیمت بستر تولید
۲- الزام به حرکت پیرو در تولید نوآوری جهت جذب سرمایه کم ریسک
۳- عدم وجود ستینگ های اطلاعات رفتار مشتری سامانه های نهفته
۴- عدم دسترسی به شبکه های تامین پایدار
۵- هزینه بالای تحقیق و توسعه
۶- عدم وجود تجربه های مدیریت سیستمی توسعه محور در حوزه های محصول سخت افزاری
۷- عدم وجود استاندارد ها و مشاورین تخصصی پیرامون تولید و مونتاژ صنایع الکترونیک
۸- مباحث مدیریت مرزی دانش و تحلیل انباره های پتنت سامانه های نهفته

نام برد. این مشکلات سبب شده با وجود تلاش‌های فراوان در حوزه طراحی و توسعه محصولات سامانه‌های نهفته، هنوز خروجی قابل توجهی از بابت کسب استانداردهای حوزه SGS و رفع نیازهای به روز مصرف کنندگان را در داخل کشور جوابگو نباشیم. بنابراین هدف گذاری و استراتژی شرکت کران، ایجاد بستر رفع مشکلات برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان و تیم‌های نوآور در ۸ مورد اشاره شده است. از جمله مواردی که متناسب با توان و امکانات واستراتژی و بررسی بستر این شرکت، قابلیت حصول نتیجه را در کمترین زمان نسبت به سایر زمینه‌های توسعه محصول می‌تواند داشته باشد، پایه گذاری مرکز نوآوری لوازم خانگی است. از جمله نتایج مشابه پیاده سازی این مرکز با نام BSH در اروپا، منجر به ۱۳.۲ بیلیون یورو turn over مالی و ۵۰.۲ میلیون کیلو وات ساعت صرفه جویی در مصرف انرژی شده است.

حیدرعلی در پایان گفت: در اقدام اول، ان شالله در سه ماهه اول ۱۴۰۰ اولین مرکز نوآوری لوازم خانگی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به صورت تشکیلاتی با تمرکز بر نوآوری در حوزه الکترونیک و با شعارهای زندگی تجربه محور، زندگی سالم، پایدار و زندگی در دنیای با المان‌های مرتبط‌، راه اندازی خواهد شد. این مرکز با فراهم کردن بستر رویداد محوری به عنوان مرکزی بی طرف، امکان سرعت بخشیدن به عنوان حلقه مفقوده تحقیق و توسعه اثربخش را در صنایع لوازم خانگی ایفا خواهد کرد.

منبع: فارس

278363

مطالب مرتبط