معاون میراث‌فرهنگی کشور:

محسن منصوری فرد مدافع پرتلاش حفاظت از میراث تاریخی ایران بود

معاون میراث‌فرهنگی کشور در پیامی با تسلیت درگذشت «محسن منصوری‌فرد» پیشکسوت مرمت و احیا بناهای تاریخی کشور نوشت: او مدافع حفاظت بی چون چرای میراث تاریخی بود و در همه سال‌های خدمتش در جای جای این سرزمین کهن بی‌ادعا و پرتلاش حضور پیدا کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از میراث آریا، محمدحسن طالبیان در پیامی درگذشت محسن منصوری فرد از پیشکسوتان مرمت آثار و بناهای تاریخی کشور و دستیار مرحوم باقر آیت الله‌زاده شیرازی را به جامعه علمی و میراث‌فرهنگی کشور، همکاران و شاگردان، خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

معاون میراث فرهنگی کشور با گرامیداشت نام و یاد مرحوم منصوری فرد در این پیام نوشت: با نهایت تاسف در روزهای پایانی سال خانواده میراث‌فرهنگی و جامعه مرمت کشور در سوگ یکی دیگر از مفاخر علمی، مرمتی و خدمتگزاران بی ادعای خود نشست. خبر در گذشت محسن منصوری‌فرد در سالی که جامعه میراث‌فرهنگی داغدار فقدان جبران‌ناپذیر تنی چند از اساتید باستان‌شناسی، موزه‌داری و مرمتگران چیره‌دست خود بود موجب تاثر و تاسف عمیق شد.

منصوری‌فرد دستیار استاد باقر آیت الله‌زاده شیرازی، مدافع حفاظت بی چون چرای میراث تاریخی سرزمینمان ایران در کسوت طراح مرمت و همکاری در طراحی بسیاری از بناهای تاریخی همچون مسجد سپهسالار، باغ‌های هشت بهشت و عالی‌قاپو، طبقه دوم میدان نقش جهان، طرح پوشش پلکان آپادانا تخت جمشید بود که در تمامی سال‌های خدمتش در جای جای این سرزمین کهن بی‌ادعا و پرتلاش حضور پیدا کرد.

در این پیام آمده است: او از همکاران و صاحب‌نظران به‌یادماندنی جامعه میراث‌فرهنگی است که همکاری در طراحی مرمت مجموعه‌های بی‌شمار تاریخی کشور در مجموعه‌های تاریخی همچون تخت سلیمان، ایوان خسرو، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیل، چهل ستون، دیوان‌خانه، ارگ کریمخان شیراز و کوه خواجه را در کارنامه خود دارد.

گنبد سلطانیه و چلپی اوغلی، چهار طاقی نیاسر، باغ رامسر، خانه امام جمعه تهران، محوطه بیشاپور باغ بهشهر و صفی آباد، دیوار گرگان، دارالفنون تهران، امامزاده زید .....و ده‌ها پروژه دیگر از جمله آثاری است که تلاش و کوشش این استاد چیره‌دست کشور در آن برجسته است.

257728

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 1 نظر )

افشین لزردوستی |
جمعه 13 بهمن 140223:29
ازشمار دوچشم، یک تن کم ازشما ر خرد، هزاران بیش