تولیدات شرکت های بومی دانش بنیان در اختیار روستاهای لرستان

تولیدات شرکت های بومی دانش بنیان در اختیار روستا های لرستان قرار گرفت. آب گرمکن های خورشیدی از تولیدات جدید شرکت های دانش بنیان لرستان است که با هدف تجهیز روستا های محروم از انرژی گاز تولید و به صورت رایگان در اختیار اهالی روستا های محروم و دور افتاده قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه حدود هزار و ۹۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان محروم از انرژی گاز داریم عنوان کرد: این روستاها را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با همکاری شرکت های بومی دانش بنیان و بخش خصوصی به مرور زمان بحث جایگزینی سوخت را انجام دهیم.

دریکوند با اشاره به اینکه تا بحث انتقال گاز این روستاها عملیاتی می‌شود، پروژه جایگزین آب گرم کن‌های خورشیدی را هم در دستور کار داریم گفت: در این راستا، این پروژه به طور مثال در روستای «داد آباد» خرم آباد اجرا شده و حدود ۲۰ آب گرم کن خورشیدی در بین اهالی این روستا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این امر کاملاً رایگان و با هزینه اداره کل منابع طبیعی و حمایت بخش خصوصی، بصورت اقساط صورت گرفته است افزود: این آب گرم کن‌ها یک سال گارانتی دارند و بعد از یک سال اگر مشکلاتی داشتند، اهالی روستا از سوی منابع طبیعی به شرکت‌های تولید کننده معرفی می‌شوند تا تعمیرات در این رابطه صورت گیرد. بخش خصوصی با خرید قابل توجهی از این آب گرمکن ها بصورت اقساط، آنها را در اختیار روستاه های مرز نشین گذاشته است.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

257526