تصویب اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تا پایان اسفند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: با توجه به رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، این طرح تا پایان سال تصویب می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد صالح جوکار با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تصویب نشدن طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها گفت: هدف از این طرح برخلاف آنچه مطرح شده صرفا برای انتخابات سال ۱۴۰۰ نبوده بلکه به دنبال نظارت موثر بر عملکرد شورا‌ها از طریق یک نهاد بالا دستی است.

جوکار افزود: یکی از مهمترین مباحث در بحث نظارت پیشینی، احراز صلاحیت داوطلبان است که با وجود تصویب نشدن طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها اگر هیئت‌های نظارت استانی بر اساس استعلام از مراجع ذی ربط مشخص شده در ماده ۴۹ قانون انتخابات شورا‌ها عمل کنند، مشکلات دوره‌های گذشته را دیگر نخواهیم داشت.

وی همچنین گفت: داوطلبان انتخابات شورا‌ها می‌توانند به صورت حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه رسمی اعلام شده یا در مراکز معرفی شده وزارت کشور ثبت نام کنند و این امکان برای متقاضیان فراهم شده تا از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی و موبایل مدارک خود را بارگذاری نمایند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس درباره تدابیر اندیشیده برای برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال آینده گفت: اخذ آرا در کلان شهر به صورت الکترونیکی خواهد بود تا ضمن کاهش زمان انتظار، از ایجاد تراکم جمعیت در شعب جلوگیری شود.

جوکار تصریح کرد: در این راستا باید تعداد شعب اخذ رای به منظور حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه رفع اشکالات وارد شده شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و ارسال به هیئت رئیسه مجلس، این طرح تا قبل از پایان سال جاری تصویب می‌شود.

257441

مطالب مرتبط