نماینده استان ایلام در مجلش شورای اسلامی:

بازنشستگان نگران نباشند

نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ابلاغ ماده ۲ ریاست جمهوری و ۲۲ دیماه امسال سازمان برنامه و بودجه، پرداخت فوق العاده ویژه مناطق جنگی بازنشستگان باید اجرایی می شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، سارا فلاحی؛ نماینده مردم ایلام ، مهران ، شیروان ، چرداول ، ایوان ، چوار و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ ماده ۲ ریاست جمهوری و ۲۲ دیماه امسال سازمان برنامه و بودجه، پرداخت فوق العاده ویژه مناطق جنگی بازنشستگان باید اجرایی می شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه این ماده قانونی را ابلاغ کرده اما متاسفانه آنرا تامین اعتبار نکرده و به همین دلیل پرداخت نشده است.

نماینده مردم ایلام ، مهران ، شیروان ، چرداول ، ایوان ، چوار و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری از سوی نمایندگان مجلس در صندوق بازنشستگی کشوری انجام گرفته و تذکر در مجلس نیز داده شده که امیدواریم هرچه سریعتر تامین اعتبار شود.

فلاحی گفت: بازنشستگان نگران نباشند، زیرا این ماده قانونی است و به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.

وی افزود: این قانون شامل همه افرادی که در بازه زمانی شروع جنگ تاکنون در مناطق جنگی مشغول کار هستند، می شود.

بر اساس این مصوبه، مزایای مناطق جنگی به تمامی افرادی که از اول تا پایان جنگ در مناطق جنگی مشغول فعالیت بودند و همچنین هم اکنون بازنشسته شدند، تعلق می‌گیرد.

این مصوبه ۲۹ آذرماه امسال به تایید شورای نگهبان رسید و رییس جمهوری نیز آنرا ابلاغ کرده ولی به دلیل تامین اعتبار نشدن تاکنون در احکام حقوقی بازنشستگان لحاظ نشده است.

در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد و در این بند آمده است، کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.


منبع:ایرنا

257492