رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد:

ثبت نام ٧٠ نفر برای انتخابات شوراها تا روز دوم

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شمار داوطلبان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در دومین روز از مهلت قانونی ثبت نام، به ۷۰ نفر رسید.

به گزارش سایت خبری پرسونازاراک ، بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت : تاکنون ثبت نام ۵۹ داوطلب انتخاباتی شوراهای اسلامی در استان مرکزی نهایی شده و ۱۱ نفر در حال بررسی است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۳ نفر از مجموع داوطلبان ثبت نام شده این استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زن و ۵۷ نفر مرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در دومین روز از مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان برای انتخابات شوراهای اسلامی، هیچ داوطلبی هنوز در شهرستان آشتیان اعلام حضور در این عرصه را نکرده است.

اکرمی اظهار داشت: شمار داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامیشهر و روستا در اراک به ۲۲ نفر، در تفرش سه نفر، در خمین ۶ نفر، در خنداب یک نفر، دلیجان چهار نفر، در زرندیه چهار نفر، در ساوه ۱۷ نفر، در شازند چهار نفر، در فراهان ۲ نفر، در کمیجان ۲ نفر و در محلات به پنج نفر رسیده است.

وی گفت: بنا به اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر می‌توانند از روش ثبت نام با اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام ،نام نویسی با نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، استفاده از دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر اعلام شده از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت‌نام است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

247289

مطالب مرتبط