هلال احمر گیلان؛

توزیع پنج میلیارد تومان کمک معیشتی از ابتدای شیوع کرونا

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کمک های معیشتی از سوی این جمعیت به ارزش پنج میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سیاوش غلامی روز پنجشنبه افزود: کمک های معیشتی شامل برنج، روغن مایع، ماکارونی، انواع کنسروجات و حبوبات با همکاری خیرین و مردم نوعدوست استان در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان با شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: کانون طلاب با حوزه جوانان با محوریت مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در تدفین افراد فوت شده کرونایی کمک کردند ضمن اینکه در قالب گروه های جهادی در بیمارستان ها نیز حضور یافته و همکاری کردند.

وی به همکاری حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر در گیلان اشاره کرد و افزود: در این ارتباط تفاهمنامه ای با حوزه علمیه برادران و خواهران استان در راستای گسترش ارتباطات و به منظور بهره گیری از مشارکت طلاب و روحانیون در فعالیت های بشردوستانه به امضاء رسیده است.

غلامی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های موجود جمعیت هلال احمر گیلان و گسترش آموزش های امدادی برای طلاب، ارایه خدمات فرهنگی و دینی به جامعه جوانان استان متناسب با ماموریت های جمعیت هلال احمر و پاسخگویی به نیازهای جمعیت با حضور موثر حوزویان متناسب با ماموریت های حوزه از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه با امضاء این تفاهمنامه تاکنون سومین مرحله آموزش طلاب برادر و خواهر برگزار شده است، عنوان کرد: هفته آینده نیز آزمون مجازی برای طلاب با توجه به آموزش هایی که فراگرفتند، برگزار می شود که در صورت قبولی گواهینامه دریافت می کنند.

جمعیت هلال احمر گیلان ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.

247205