پاکسان در سال مالی 99 رکورد ثبت کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان منتهی به 30 آذر 1399 روز سه شنبه مورخ 19 اسفندماه سال جاری و با حضور بیش از 76درصد سهامداران و علی ملکی عضو هیئت مدیره و معاون مجامع و امور شرکت های توسعه صنایع بهشهر به عنوان رئیس مجمع، امیرعلی نعمت اللهی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده، امدادی به عنوان ناظر دوم از گروه سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران و جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه توسعه صنایع بهشهر برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان منتهی به 30 آذر 1399 روز سه شنبه مورخ 19 اسفندماه سال جاری و با حضور بیش از 76درصد سهامداران و علی ملکی عضو هیئت مدیره و معاون مجامع و امور شرکت های توسعه صنایع بهشهر به عنوان رئیس مجمع، امیرعلی نعمت اللهی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده، امدادی به عنوان ناظر دوم از گروه سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران و جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه توسعه صنایع بهشهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسن بقائی مدیرعامل شرکت پاکسان و دبیر این مجمع گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال مالی 1399 توضیحاتی ارائه نمود.

ثبت رکورد پاکسان در سال مالی 99

حسن بقائی مدیرعامل "شپاکسا" در توضیح عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ پاکسان در جمع سهامداران گفت: در سال مالی گذشته با رشد درآمد خالص وعملیاتی این مجموعه به رشد سود خالص۳۳ درصدی دست یافت.

بقائی به برنامه ریزی های صورت گرفته در افزایش تولید اشاره کرد و یادآورشد: در سه ماهه پایانی سال مالی ۹۹، بر اساس استراتژی‌های لازم موفق شدیم تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و در نهایت بیش از ۱۲۸ هزار تن محصول تولید کنیم.

مدیرعامل پاکسان با ابراز رضایت از روند اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی همه جانبه نه تنها با کاهش سود و درآمد مواجه نشدیم بلکه نسبت به پیش بینی اولیه سود هر سهم با رشد قابل توجهی به میزان ۲۴۸ تومان سود به ازای هر سهم در صورت های مالی محقق شد.

وی به حوزه صادرات و گسترش کشورهای مقصد صادراتی پاکسان اشاره کرد و افزود: در حوزه صادرات هم فعال بودیم و برنامه های خوبی هم برای این حوزه در دست اجرا داریم. میزان درآمد ریالی ما در بخش صادرات رشد ۷۵ درصدی به نسبت دوره مالی قبل داشت و در حال تدوین برنامه هایی به منظور افزایش عمق حضور پاکسان در ۱۸ کشوری است که در بخش صادرات محصول به آنجا فعالیم تا فروشی پایدار توام با افزایش سهم بازار را در این بخش داشته باشیم.

بقائی ضمن اشاره به مدیریت هزینه ها در بخش دموراژ مواد اولیه وارداتی و انبار داری یادآورشد: زمینی در احمد آباد مستوفی که در گذشته متعلق به پاکسان بود و به فروش رسیده بود مجددا با قیمت مناسبی خریداری شد و به عنوان اموال پاکسان تحت تملک قرار گرفت. سپس در اقدامی زیر ساخت های لازم در این زمین را ایجاد کردیم و انبار اختصاصی گمرک برای تخلیه مواد اولیه وارداتی فراهم شد که با این اقدام سالانه مبلغ قابل توجهی در بخش هزینه های جاری شرکت صرفه جویی می شود.

مدیرعامل پاکسان استفاده از دانش فنی پرسنل توانمند این مجموعه را از دیگر راهکارهای صرفه جویی در هزینه ها معرفی کرد و افزود: در بخش مدیریت هزینه ها و کاهش ارز بری در راستای بومی سازی ماشین آلات و تجهیزات گام برداشتیم و کاتر صابون را با استفاده از توان داخلی به خطوط تولید افزودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به افتتاح طرح پایلوت سولفوناسیون این مجموعه یادآورشد: در حوزه تولید محصولات صنعتی هم طرح پایلوت سولفوناسیون را راه اندازی نمودیم تا مجبور به جایگزینی خطوط تولید اصلی برای این منظور نباشیم. این اقدام نیز با استفاده از امکانات موجود در راستای خلق ارزش افزوده و عدم توقف خطوط تولید عملیاتی شد.

بقائی یکی از دغدغه های جدی واحدهای تولیدی را تامین مواد اولیه معرفی کرد و گفت: به منظور حفظ پایداری تولید به میزان قابل توجهی مواد اولیه مورد نیاز را به موقع خریداری نمودیم تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

وی همچنین به مذاکرات صورت گرفته با شرکت پخش در جهت کاهش دوره وصول مطالبات این شرکت اشاره کرد.

مدیر عامل پاکسان به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحول تولید در سال 1400 اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد که می توان به آغاز فاز مطالعاتی پاکسان صنعتی به عنوان یکی از طرح های جدی این مجموعه اشاره کرد. برنامه های متفاوتی نیز برای تولید محصولات متنوع داریم و همه علاقمندان به پاکسان و محصولات این مجموعه در سال آینده شاهد رخدادهای خوبی در این مجموعه خواهند بود.

نهایی شدن افزایش سرمایه 298درصدی، شروع اقدامات برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

در ادامه این جلسه سوالاتی از سوی سهامداران در خصوص افزایش سرمایه مطرح شد که ملکی رییس مجمع و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر به آن پاسخ داد.

وی با اشاره به برنامه پاکسان برای افزایش سرمایه و تصمیات اتخاذ شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی در دستور کار بود که سازمان بورس با این موضوع مخالفت کرد و در نظر داریم در صورت امکان سنجی های لازم افزایش سرمایه از محل صرف سهام و سود انباشته را پیش ببریم. این افزایش سرمایه برای توسعه در بخش سولفوناسیون و خطوط تولید صابون طرح ریزی شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزود: این موضوع بستگی به برنامه هیئت مدیره دارد. هیئت مدیره در نظر دارد با بررسی شرایط و مساعد بودن عوامل به صورت موازی این برنامه را نیز پیش ببرد اما تمام این موارد بستگی به اخذ تاییدیه‌ از مراجع ذی صلاح دارد در حال حاضر اولویت ما نهایی کردن افزایش سرمایه ۲۹۸ درصدی از محل سود انباشته و صرف سهام است که ۱۰۰ درصد از محل سود انباشته و 198 درصد از محل صرف سهام صورت می‌گیرد.

سهامداران درباره حمایت از سهم هم پرسیدند. ملکی رییس مجمع در این مورد گفت: در ریزش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار خریداری کردیم و صندوق بازارگردان در این زمینه فعال است.
در ادامه این جلسه پس از استماع گزارش هیئت مدیره و نماینده حسابرس قانونی نسبت به سایر دستورجلسه مجمع تصمیم گیری شد.

همچنین در پایان این مجمع حدود ۵۰ درصد از سود پاکسان در مجمع تقسیم شد؛ یعنی به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان بین سهامداران توزیع شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین نیز برای سهامداران به نمایش در آمد.

246974

مطالب مرتبط