رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد خبر داد؛

بهره برداری از پروژه های متعدد فرهنگی، ورزشی در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از بهره برداری از پروژه های متعدد فرهنگی، ورزشی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر در بازدید از پروژه های فرهنگی ورزشی امروز هم از ۵پروژه در دست احداث بازدید کردند.

بازدید از سینما روباز پارک مارکار، مجموعه ورزشی تفریحی درون مجله ای کوی توحید، مرکز دی آی سی و گرمخانه دائمی یزد، مجموعه ورزشی درون محله ای چهارمنار و فرهنگسرای شهرداری در دستور کار امروز اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر بود.

عباس ملازینلی در خصوص پروژه سینما روباز اظهار داشت: به دلیل استقبال بالایی که توسط مردم از برگزاری رویدادهای سازمان در پارک مارکار صورت می‌گرفت و بالغ بر ۵هزار نفر در برنامه ها حضور داشتند ایده ای ایجاد شد که مکانی را که گودبرداری آن برای ساخت مسجد انجام شده بود و بانی به دلیل وجود مسجد در محله از ساخت آن منصرف شده بود به محلی با عنوان سینمای روباز تبدیل شود که محلی برای برگزاری برنامه های زنده و گردهمایی های مردمی نیز باشد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود: به دلیل اینکه فضای سبز در این مکان تخریب شده بود توانستیم از این طریق استفاده بهینه از آن انجام دهیم چرا که این مکان گنجایش ۸۵۰نفر را داشته و فعلا در زمینه سینما روباز از پرتابل استفاده خواهیم کرد و پس از بازسازی و بهسازی کامل پارک با نصب حصار تجهیزات مورد نیاز را به صورت دایمی نصب خواهیم کرد.

وی بودجه این پروژه را در حدود ۳۰میلیارد ریال دانست و ابراز داشت: پیمانکار پروژه تا چند روز آینده مشخص خواهد شد و انشالله در اردیبهشت ماه شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

ملازینلی در ادامه در خصوص مرکز دی آی سی و گرمخانه هم گفت: مرکز دی آی سی برای معتادان در آستانه ترک احداث شده که براساس تعریف علمی وظیفه مشاوره و دارو درمانی را برعهده داشتخ و در ساعات اداری به ارائه خدمت خواهد پرداخت ضمن اینکه ساختمان گرمخانه دایمی نیز پشت این مجموعه احداث خواهد شد.

این مسئول فرهنگی یزد پیرامون بودجه این پروژه گفت: در حال حاضر برای سال ۹۹مجموع دو طرح ۲۶میلیارد ریال بوده که با همکاری سازمان همیاری ها اجرایی خواهد شد و برای سال آینده هم بودجه خوبی دیده شد و پیش بینی می کنیم تا پایان ۱۴۰۰به بهره برداری برسد

ملازینلی در ادامه به پروژه مجموعه ورزشی درون محله ای چهارمنار اشاره کرد و ابراز داشت: این مجموعه در زمینی با مساحت ۳هزار متر احداث خواهد شد که دارای رختکن، پیست دوچرخه سواری؛ زمبن اسکیت، زمین فوتبال به مساحت ۵۰۰ و بسکتبال به مساحت ۶۵۰ متر مربع همچنین فضای حضور تماشاگران که حدود۵میلیلرد ریال هزینه نرده کشی و مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال میلیون برای چمن مصنوعی زمین فوتبال به مساحت ۵۰۰متر و در مجموع ۱۷میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنانش به پروژه فرهنگسرای شهرداری اشاره کرد و گفت: این مجموعه که سال ها پیش مورد بهره برداری قرارگرفته بود به دلیل وجود بخشی از مشکلات در زمینه تاسیسات برقی، فاضلاب و ساختمان بلااستفاده شده بود که در اوایل سال ۹۸ عملیات بازسازی و بهسازی آن انجام شد. ابتدا قرار بود با مرمت بخش اداری در طبقه تحتانی و فوقانی کار آغاز شود که هم اکنون به اتمام رسیده و آمفی تئاتر آن هم تا خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید

وی در پایان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه به این پروژه خبر داد و اظهار داشت : تاکنون بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده و انشالله پس از بهره برداری یک مجموعه منحصر به فرد برای خدمت به فرهنگ و هنر یزد شکل خواهد گرفت

انتهای پیام/

حیران_,استان یزد

246967

مطالب مرتبط