با سفر معاون وزیر آموزش و پرورش رخ داد:

دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با امام جمعه ایلام

امام جمعه ایلام گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و تعطیلی مدارس در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا، وزارت آموزش و پرورش باید علاوه بر آموزش، برای تربیت دانش آموزان نیز برنامه های جدی داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از ایلام، سید جواد حسینی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ظهر امروز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام، ضمن بیان اینکه با کمک نیکوکاران کشور در قالب طرح هدایت، تا به امروز 220 هزار گوشی تلفن همراه و تبلت برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده است، بیان کرد: در حال حاضر 152 هزار دانش آموز استثنایی در کشور مشغول به تحصیل می باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: این 152هزار دانش آموز در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه ویژه، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۷۵۰ مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.

حسینی در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه تا الان 34 هزار دانش آموز استثنایی از خدمات مختلف وزارت آموزش و پرورش استفاده کرده اند، اظهار کرد: علاوه بر آموزش این افراد، برای تربیت دینی این دانش آموزان نیز برنامه های مختلفی اجرا شده است که می توان از تدوین دو جلد کتاب احکام ویژه دانش آموزان استثانایی نام برد.

وی با اشاره به این نکته که نقشه راه اداره آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می باشد، گفت: از اصول سند تحول بنیادین می توان به تعلیم همه جانبه دانش آموزان اشاره کرد که یکی از این وجوه تعلیم و تربیت اخلاقی و دینی می باشد.

نمانیده ولی فقیه در استان ایلام نیز ضمن قدردانی از زحمات وزارت آموزش پرورش، بیان کرد: معلم ها، مدیران و دست اندرکاران یک مدرسه نقش کلیدی و مهمی در تربیت دینی و اخلاقی یک فرد دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده و تعطیلی مدارس در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا، وزارت آموزش و پرورش باید علاوه بر آموزش برای تربیت دانش آموزان نیز برنامه های جدی داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان ضمن بیان اینکه دشمنان همیشه در صدد سیاه نمایی و سرپوش گذاشتن بر نقاط قوت می باشند اما در مقابل ما باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم، اظهار کرد: با توجه به آمار آموزش و پرورش در موضوع عدم بهره مندی تعداد کثیری از دانش آموزان از تجهیزات هوشمند برای شرکت در کلاس های درس، باید با سرعت بیشتری این تجهیزات را برای این قشر محروم جامعه، تهیه کنیم.

نوروزی_استان ایلام

246948

مطالب مرتبط