توجه خاص به معلمان ابتدایی در رتبه‌بندی معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در رتبه‌بندی به صورت خاص معلمان ابتدایی مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری پرسون،رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: فراهم شدن بستر فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها فرصت خوبی بود و اجازه نداد که جریان آموزش تعطیل شود اما با توجه به ویژگی‌های کودکان در دوره ابتدایی و ارزشی که آموزش حضوری برای افزایش مهارت‌های ارتباطی، ابعاد اجتماعی، تربیت و دوست‌یابی دارد مدرسه می‌تواند مکان بهتری برای فضای مجازی باشد.

برنامه‌ریزی برای جبران آموزش در تابستان در صورت نیاز

وی اظهار داشت: همکاران در آموزش ابتدایی به جهت اینکه باید مهارت پایه سواد را یاد بگیرند در کنار فضای مجازی، فضایی را فراهم کنند که هرچند کوتاه بتوانند یادگیری دانش‌آموزان در این پایه‌های حساس را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت نیاز فرصت جبران لحاظ شود.

حکیم‌زاده با بیان اینکه هرگونه ضعف در یادگیری دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر در آینده آنان داشته باشد، عنوان کرد: در بررسی‌های متعددی که انجام شد متوجه شدیم در خانواده‌هایی که میزان کمک به دانش‌آموزان کمتر است دانش‌آموزان دچار ضعف هستند و مصمم هستیم آموزش‌ها را به صورت حضوری انجام دهیم که باتوجه به نتیجه بررسی‌های پایان سال اگر احتیاج بود برنامه‌های جبرانی تدوین شود تا از فرصت تابستان استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی به صورت خاص معلمان ابتدایی مورد توجه قرار گرفتند اما بر اساس مقررات و تعریف خاصی که از مناطق داریم که برخی مناطق سخت هستند و قانو‌ن‌گذار مشخص کرده است که چه کسانی مشمول احکام ویژه باشند که تصمیم وزارت‌خانه نمی‌باشد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری توضیح داد: بازگشایی مدارس قابل پیش‌بینی نیست و تابع شرایط ویروس کرونا در کشور است که وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد با توجه به تجربه کسب شده در دو سال گذشته آموزش را شروع کند و در صورت ادامه شرایط کرونایی به صورت مجازی آموزش‌ها ادامه دارد.

246932

سازمان آگهی های پرسون