زارع خبر داد:

بودجه ۱۴۰۰ به اقتصاد مقاومتی نزدیک تر شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰، به محتوای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تلاش کرد با تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نقشه راه اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف استفاده کند، گفت: این بودجه نسبت به لوایح مشابه یک دهه اخیر، بیشتر به محتوای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر‌ شده است.

وی ادامه داد: حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در تبصره‌ها و بندهایی که به حمایت از تولید، استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داخلی، کاهش کسری بودجه، اتکای کمتر به نفت و... نشان دهنده توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه برای نخستین بار در جهت عدالت به محرومیت زدایی در لایحه بودجه توجه شده است، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی بودجه ۱۴۰۰ به مسائلی مانند حمایت از تولید، فرهنگ، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از حوزه‌هایی مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده زندانیان، حقوق سربازان توجه ویژه داشته‌اند.

زارع تأکید کرد: در لایحه بودجه سال آینده، مجلس سهم صندوق توسعه ملی را نسبت به قبل در پرداخت و محاسبات قانونی‌تر و منضبط‌تر کرد. به علاوه رسیدگی به وام ازدواج، وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که در اختیار نهادهای مختلف مانند کمیته امداد، بهزیستی، سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان برای کسب و کار کوچک قرار می‌گیرد، بخشی از مهم‌ترین مصوبات پارلمان بوده است. از سوی دیگر، آبرسانی به روستاها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ بهتری را در مقایسه با گذاشته از آن خود کرد.

وی با یادآوری اینکه مجلس تلاش کرد با لایحه بودجه به صورت غیر مستقیم روی اشتغال و معیشت مردم تأثیر مناسب بگذارد، اظهار کرد: نمایندگان قانون هدفمندی یارانه‌‌ها مصوب سال ۸۸ را در حمایت از تولید آوردند. تا حدود زیادی با توجه به تجربه یک دهه اخیرم در بررسی بودجه، لایحه خوبی است که می تواند سال آینده، رونقی را هم در کسب و کار و اشتغال به وجود بیاورد.

246885