قیمت جهانی نفت امروز

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که به دنبال تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت آمریکا و احتمال کاهش حجم ذخایر نفت خام این کشور امیدواری نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی افزایش یافته است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

اما تقویت دلار و کاهش نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت عربستان پس از حمله حوثی های یمن موجب شد تا رشد قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 32 سنت معادل نیم درصد افزایش به 68 دلار و 56 سنت رسید. این در حالی است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با 19 سنت معادل .03 درصد افزایش به 65 دلار و 24 سنت رسیده است.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی گفت: «عوامل بنیادین حاکم بر بازار همچنان افزایشی است، به خصوص اینکه عربستان همچنان بر تداوم سیاست عرضه محدود نفت تاکید دارد.»

روز دوشنبه و به دنبال حمله پهپادی و موشکی نیروهای حوثی یمن به قلب تاسیسات نفتی عربستان و از جمله مجتمع صادرات نفت راس تنوره، قیمت نفت برنت به بالای 70 دلار رسید.

ریاض ادعا کرد که در این حملات هیچ تلفات و خسارتی به شرکت آرامکو وارد نشده و همین مسئله موجب شد تا قیمت ها تا حدودی فروکش کند.

با این وجود، عربستان نسبت به تهدیدات امنیتی جدی متوجه عربستان از ناحیه حوثی های یمن هشدار داده و گفته گزینه حمایت نظامی بیشتر از عربستان را بررسی می کند.

این حملات پس از آن انجام شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت به اضافه متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس هفته گذشته توافق کردند که تا حد زیادی به توافق قبلی کاهش تولید پایبند بمانند.

عین حال تمرکز سرمایه گذاران معطوف چشم انداز ترمیم اقتصاد جهانی شده است. وزیر خزانه داری آمریکا دیروز گفت، بسته محرک مالی جدید منابع کافی برای سرعت بخشیدن به روند ترمیم اقتصاد آمریکا را فراهم می کند.

246809