رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خبر داد:

بودجه نظام مهندسی تاکنون ۱۷۰درصد محقق شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به تحقق 170درصدی بودجه سازمان در سال جاری افزود: خوشبختانه۷۰درصد از بودجه مصوب 99 جلوتر هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، «علی اصغر زحمتکش» در جلسه مجمع عمومی نوبت اول سازمان، با بیان اینکه بر اساس قانون هر سال 2 دفعه جلسه مجمع در تیرماه و اواخر سال برگزار می شود گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نتوانستیم جلسه تیرماه را که در خصوص بررسی صورت های مالی و ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ بود برگزار کنیم که جلسه امروز هم با توجه به عدم حد نصاب اعضا، به جلسه بعد در اواخر ماه اسفند موکول می گردد.

وی ادامه داد: دستور جلسه مجمع عمومی پایان سال در خصوص تصویب بودجه پیشنهادی سال 1400 و بررسی صورتهای مالی و گزارش عملکرد سال 98 سازمان می باشد که برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسه با شکوه مجمع صورت پذیرفته است.

زحمتکش در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال جاری پرداخت و ابراز کرد: در ابتدای دوره هیئت مدیره هشتم سامانه های سازمان به صورت جزیره ای و پراکنده بود و ارتباط سیستمی بین سامانه ها وجود نداشت که این موضوع باعث بروز مغایرت ها و مشکلات عدیده ای شده بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ابتدا کل فرایند های عملیاتی سازمان استخراج شد و بهبود و اصلاح گردید و سپس با انعقاد قراردادی با کمک یک مشاور که در کشور عملکرد قابل قبولی در پیاده سازی سامانه های فرآیند محور داشت، سامانه جامع و یکپارچه سینا را پایه گذاری کردیم که این سامانه به صورت انحصاری در سازمان قرار داده شده و برخلاف نرم افزارهای قبلی، مالکیت و حق بهره برداری آن در اختیار سازمان است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به اینکه تمامی فرآیندهای سازمان به صورت فاز به فاز بر روی سامانه سینا اجرایی خواهد شد، و قابل بهره برداری خواهند بود اظهار کرد: در حال حاضر دو فرایند زیرساختی که عضویت مهندسین و صدور پروانه اشتغال است با ۱۱ زیر فرآیند بر روی سامانه راه اندازی شده است و تمامی فرآیندهای آن در هر مرحله ای مشخص و شفاف است.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا نیمه اول سال آینده کلیه فرآیندهای سازمان را روی این سامانه پیاده سازی کنیم.

زحمتکش در بخش دیگری از سخنانش به اجرای سامانه ارجاع نظارت از خردادماه سال جاری در سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون، انتخاب ناظرین توسط سازمان انجام می شود این سامانه به منظور شفافیت و توزیع عادلانه کار راه اندازی شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص پروژه های ساختمانی در اختیار ناظرین نظیر تعداد طبقات، متراژ ساختمان ، نوع اسکلت و ..بر اساس امتیاز مهندسین و صلاحیت آنان به صورت شفاف وجود داشته و سامانه بر اساس امتیاز و شیوه نامه شورای مرکزی، پروژه ها را به مهندسان داوطلب نظارت ارجاع می دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: از ابتدای دی ماه نرم افزار غیرحضوری و الکترونیک مشترکین گاز در سازمان راه اندازی شد که بر اساس آن تمامی فرایند اجرای شبکه گاز بدون حضور فیزیکی و نقشه های کاغذی عملیاتی شده است و بر همین اساس تاکنون بیش از 7 هزارو 600 پرونده روی سامانه گاز بارگذاری شده که مجری و ناظر بدون حضور فیزیکی در سازمان، نقشه ها را کنترل و نقشه به صورت الکترونیکی و با امضای دیجیتال برای دفاتر پیشخوان دولت ارسال می گردد که البته این طرح برای اولین بار در کشور در استان یزد اجرایی شده است.

زحمتکش با اشاره به تعامل خوب سازمان با نهادهای مختلف گفت: میزان پروژه های ورودی به سازمان در سال ۱۳۹۷ ۴۳۰هزار متر مربع که با تعاملات صورت گرفته این میزان در سال جاری نزدیک به یک میلیون متر مربع خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحقق 170درصدی بودجه سازمان در سال جاری افزود: خوشبختانه از بودجه مصوب سال جاری ۷۰درصد جلوتر هستیم و برهمین اساس بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰نیز با رشد 53 درصد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به عملکرد مالی خوب سازمان نظام مهندسی استان ابراز داشت: با اجرای طرح تخفیفات مناسبتی، اتفاقات خوبی هم برای مردم و هم سازمان رخ داده که برای نمونه با اجرای طرح تخفیف ۳۰درصدی از 23 بهمن تا ۷ اسفند 222 پرونده با زیربنای بیش از 152 هزار متر مربع به ارزش 9 میلیارد و 700 میلیون تومان وارد سازمان شده است و ظرفیت خوبی از خدمات مهندسان را به خود اختصاص داده است.

زحمتکش اعطای بالغ بر ۴میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانک های مهر و رسالت ،۳۶ میلیارد تومان بانک ملت، 50میلیارد تومان بانک صادرات،انجام تفاهم نامه ماهیانه 100 وام 10میلیون تومانی بانک رسالت و وام خرید لب تاپ و توکن به مبلغ 20میلیون تومان با باز پرداخت 18 ماهه و کارمزد 2 درصد و افزایش تعرفه خدمات مهندسی بر اساس تعرفه وزارت راه و شهرسازی و نزدیک کردن تعرفه خدمات مهندسی به نرخ واقعی را از دیگر خدمات سازمان به اعضا دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تعرفه 1400هم در اوایل سال آینده عملیاتی شود.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

246508

مطالب مرتبط