فرمانده مرزبانی کردستان عنوان کرد:

افزایش 111 درصدی کشفیات در کردستان

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به کشف ۴۴۴ هزار لیتر سوخت، کشف ۷۳ هزار دلار ارز و ۳۲ میلیون دینار، کشف 2 میلیون قلم داروی قاچاق ، دستگیری ۶۸ قاچاقچی بزرگ و تشکیل بیش از دو هزار پرونده در بحث قاچاق، خاطرنشان کرد: در کل می توان گفت که میزان کشفیات مرزبانی استان کردستان نسبت به سال گذشته 111 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سردار علیرضا مرزبانی؛ فرمانده مرزبانی کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: اولین و مهمترین اولویت نیروهای مرزبانی حراست از مرزهای کشور و استان کردستان است.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: برای حفاظت بهتر و کاملتر از مرزهای استان کردستان که در نوع خود دارای پیچیدگی خاصی هستند نیازمند استفاده از فنآوری روز بودیم که خوشبختانه در حال تکمیل کردن این نیازها هستیم.

سردار مرزبانی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: خوشبختانه مرزهای کردستان نسبت به دیگر مرزهای کشور از زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است و نیز تجهیزات به روز را برای رصد بهتر مرزها مورد استفاده قرار می دهیم.

فرمانده مرزبانی کردستان در ادامه تشریح کرد: مرکز مانیتورینگ مرزبانی استان کردستان با استفاده از سیستم پایشی توانسته است اقدامات مؤثری را انجام دهد و ان شاء الله در سال ۱۴۰۰ هم شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود.

این مقام انتظامی در ادامه سخنان خود افزود: با این وجود برای بالاترین هرچه بیشتر مرزها نیازمند تعامل مردم هستیم و از سوی دیگر امنیت در مرز به معیشت مرزنشینان گره خورده است، لذا فعال شدن بازارچه های مرزی تاثیر بسیار زیادی در این مورد دارد.

سردار مرزبانی گفت: خوشبختانه مرزبانی استان کردستان در سالجاری در بحث مبارزه با قاچاق کالا کارنامه بسیار خوبی داشته است و از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 140 میلیارد تومان کشفیات داشته ایم.

فرمانده مرزبانی کردستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سالجاری روی آن بسیار تمرکز داشته ایم، مبارزه با موضوع سازمان یافته قاچاق احشام به کشورهای همسایه می باشد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 19 هزار راس دام قاچاق از سودجویان در مرزهای کردستان کشف شده است.

سردار مرزبانی در پایان سخنان خود با اشاره به کشف ۴۴۴ هزار لیتر سوخت، کشف ۷۳ هزار دلار ارز و ۳۲ میلیون دینار، کشف 2 میلیون قلم داروی قاچاق ، دستگیری ۶۸ قاچاقچی بزرگ و تشکیل بیش از دو هزار پرونده در بحث قاچاق، خاطرنشان کرد: در کل می توان گفت که میزان کشفیات مرزبانی استان کردستان نسبت به سال گذشته 111 درصد افزایش داشته است.

آیین مهر ـ استان کردستان

246436