سرپرست استانداری ایلام:

به آمار بیکاری در کشور نقد دارم

محمد نوذری گفت: بنده به این آمار مرکز آمار کشور که ایلام را استان اول در موضوع بیکاری قرار گرفته است، نقد دارم.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، محمد نوذری؛ سرپرست استانداری ایلام صبح امروز در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری این استان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، با نقد کردن آمار بیکاران استان ایلام که توسط مرکز آمار کشور منتشر شده، ابراز داشت: بنده به این آمار مرکز آمار کشور که ایلام را استان اول در موضوع بیکاری قرار گرفته است، نقد دارم.

وی تصریح کرد: با نگاه تخصصی و علمی کسی که یک ساعت در هفته کار می کند را نمی توان در زمره کسانی قلمداد کرد که شاغل هستند.

نوذری با بیان اینکه اقدامات موثری در جهت ایجاد شغل در استان صورت گرفته است، بیان داشت: یکی از مشکلات جوانان این است که تعریف کار و شغل را فقط در دستگاه های دولتی می بینند و این نوع نگاه غلط است.

وی با تاکید بر این نکته که ظرفیت شغل های دولتی پر شده است، بیان کرد: باید جوانان نوع نگاه خود را به کار عوض کنند و به دور از فضای کار در دستگاه های دولتی به دنبال آن باشند.

سرپرست استانداری ایلام ضمن بیان اینکه باید فرصت شغلی مناسبی در حوزه گیاهان دارویی، حوزه انرژی و گردشگری وجود دارد، اظهار داشت: باید برای ایجاد شغل در فضای بخش خصوصی تلاش کنیم زیرا این فضا پتانسل بسیار بالایی دارد.

وی به مشکلات اقتصادی که به واسطه تحریم های ظالمانه بر کشور و مردم ایران ایجاد شده اشاره کرد،گفت: در چند سال اخیر کشور ما تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار گرفته و امروز نیز با شیوع بیماری کرونا ضربه سختی به اقتصاد کشور و مردم زده شده است.

نوذری در پایان ضمن تاکید مجدد بر ظرفیت های بالای استان ایلام و سرمایه گذاری های بزرگ در این استان، مطرح کرد: اشتغال و اقتصاد دو فاکتور به هم مرتبط هستند و اگر اقتصاد کشور رشد کند قطعا فضای کسب و کار نیز رونق پیدا خواهد کرد.

نوروزی_استان ایلام

246403