معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه برق شهید مفتح همدان خبرداد:

کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در نیروگاه

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه برق شهید مفتح همدان از کاشت ۵۰ اصله نهال در ۲۰ هکتار زمین نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد.

بیژن مدبری معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح در گفتگو با سایت خبری پرسون از کاشت ۵۰ هزار اصله درخت در نیروگاه خبر داد و گفت: این طرح همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری(۱۵ لغایت ۲۲ اسفند) و روز بزرگداشت شهدا(۲۲ اسفند)در نیروگاه شهید مفتح اجرا می شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اجتماعی نیروگاه، حفظ و صیانت از محیط زیست و بست و گسترش فضای سبز است

مدبری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار درخت در ۸ هکتار زمین کاشته شد، اظهار کرد، امسال و همزمان با هفته منابع طبیعی و روز بزرگداشت شهدا، طرح کاشت ۵۰ هزار اصله درخت در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار به اجرا در می آید.

معاون مالی و‌پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح همدان در خصوص نوع این درخت ها بیان کرد: اکثر این درخت‌ها از نوع صنوبر هستند و براساس نقشه راهی که ترسیم شده، با رعایت استانداردهای کشاورزی کاشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات آماده سازی و کاشت درخت‌ ها را آغاز کردیم، گفت: چون تعداد درخت‌ها زیاد است، امکان اینکه همه این درخت‌ها در یک روز کاشته شود، وجود ندارد؛ چراکه زیرسازی، آماده‌سازی و چاله‌کنی این درخت‌ها زمان زیادی می‌گیرد.

مدبری در پایان اضافه کرد، آماده‌سازی زیرساخت‌ها آغاز شده است و درخت‌ها کاشته می‌شود و به همین مناسبت در هفته منابع طبیعی و در آستانه روز شهدا مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان همدان در نیروگاه برگزار می شود.

منیژه فرهانپور-استان همدان

246316