پرسون بررسی کرد؛

اهمیت سفر پاپ به عراق

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز گذشته وارد کشورعراق شد؛ سفر وی به این کشوربه مدت سه روز ادامه دارد و حاوی برنامه های مختلفی است.

به گزارش سایت خبری پرسون، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان و کلیسای واتیکان روز گذشته وارد عراق شد. رسانه ها از سفر پاپ به عنوان سفری تاریخی یاد کردند. از زمان شیوع کرونا این اولین سفر این رهبر دینی به کشوری خارجی است.

استقبال متفاوت از پاپ در فرودگاه بغداد

شیوع کرونا و همچنین مشکلات امنیتی که عراق درگیر آن است مانع از سفر پاپ به این کشور نشد روز جمعه پاپ با استقبال الکاظمی، نخست وزیرعراق سفرش به این کشور را آغاز کرد.

گروه موسیقی و گروهی از زنان و مردان عراقی با پوشش های سنتی و با رقص استقبال متفاوتی از پاپ را ثبت کردند.

مخالفین سفر پاپ به عراق

برخی با انتقاد از سفر پاپ به عراق، این سفر را عاملی برای گسترش ویروس کرونا قلمداد کرده‌اند. رهبر کلیسای واتیکان و همراهان اش از مدت ها قبل واکسینه شده اند؛ اما وضعیت کشور عراق نشان از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا دارد.

پاپ در جواب مخالفان سفر به عراق گفته است: تمام سفرهای خود طی دوران فراگیری کرونا را لغو کرده است؛ زیرا «بر اساس ندای وجدانم نمی‌توانم اجازه گردهمایی و جمع شدن مردم را بدهم» اما تنها چیزی که می‌تواند مانع از سفر او به‌عنوان اولین پاپ به عراق شود، همانا یک پاندمی گسترده دیگر است.

برنامه های پاپ در عراق

دیدار با مقامات سیاسی و مسیحی عراق، دیدار با آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان، سفر به شهرهای ناصریه، ذی قار و دیدار با مقامات اقلیم کردستان و شخصیت های مسیحی این منطقه، شرکت در آیین کلیسای مار یوسف، سفر به موصل و حضور در کلیسای حوش البیعه و کلیسای الطاهره، شرکت در آیین ورزشگاه فرانسو حریری از جمله برنامه های پاپ فرانسیس در عراق است که از روز گذشته در حال برگزاری است و فردا نیز ادامه خواهد داشت. سفر پاپ به عراق سه روزه است.

دیدار امروز پاپ با آیت الله سیستانی به دلیل این که این اولین ملاقات میان رهبر کاتولیک ها و مرجعیت شیعه است از اهمیت فراوانی برخوردار بود.

اهمیت سفر پاپ به عراق

خاورمیانه مهد ادیان است و سفر پاپ به عراق از این جهت پررنگ است زیرا پاپ به ناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور دیدن کند؛ مکانی که گفته می‌شود زادگاه حضرت ابراهیم است.

از آنجایی که نگاه غرب به داعش به عنوان جزئی از مسلمانان است. حضور پاپ در عراق در تفکیک این گروه از اسلام واقعی و مسلمانان موثر است.

کشور عراق جمعیت قابل توجهی از مسیحیان را در خود جای داده است؛ سفر پاپ به این کشور به عنوان رهبر دینی مسیحیان نقش حمایتی از آنان را به دنبال دارد.

همچنین این سفر درخصوص گفت‌و‌گوی ادیان و تحکیم روابط مسلمانان و مسیحیان نقش مثبتی ایفا می‌کند.

246247