استاندار یزد:

مهمترین مشکل استان یزد کمبود آب است

استاندار بزد گفت: مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن کمبود آب است که تقاضا داریم با تامین اعتبار، مشکل صنایع کوچک و پربازده را برطرف کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، استاندار یزد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: استان یزد در بسیاری از زمینه ها جایگاه ویژه ای دارد از جمله اینکه در کشاورزی که به عنوان دومین استان دارای بیشترین کشت گلخانه ای و همچنین به عنوان دومین استان معدنی کشور مطرح بوده و به عنوان جایگاه برتر سرمایه گذاری نیز انتخاب شده است؛ امروز علیرغم وجود مشکلات فراوان با حجم درخواست سرمایه گذاری رو به رو بوده و بالاترین مجوز تاسیس در کشور را کسب کرده و بالاترین واگذاری زمین در شهرک صنعتی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: علیرغم این پیشرفت ها اما مشکلاتی نیز وجود دارد که مهمترین آن کمبود آب است که تقاضا داریم با تامین اعتبار، مشکل صنایع کوچک و پربازده را برطرف کنیم.

طالبی با بیان اینکه در استان یزد در بحث چرخه تولید فولاد نیازمند تکمیل این چرخه در داخل هستیم اظهار داشت: همه حلقه های چرخه فولاد را در کشور داریم به جز ورق فولاد، که امیداوریم سفر معاون اول رئیس جمهور به استان منجر به مجوز تولید ورق و مابقی نیازها در حوزه فولاد شود.

استاندار یزد ادامه داد: در حوزه زیربنایی نیز چند طرح آزاد راهی را در دست اجرا داریم که معطل سرمایه گذاران است که امیدواریم سرمایه گذاران ملی به کمک این پروژه آمده تا بتوان این پروژه ها از جمله آزادراه نطنز به انار وکرمان به استان یزد متصل شود.

وی با اشاره به بحث تقاضا برای ارتقای فرودگاه یزد و ایجاد ایرلاین برای این فرودگاه نیز گفت: چندین شهرستان یزد از جمله بافق ظرفیت و توان لازم برای ایجاد فرودگاه را دارند که امیدواریم مجوز تاسیس این فرودگاه ها نیز صادر شود و همچنین امیدواریم سازمان برنامه وبودجه، اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های دارای پیشرفت بالای 80درصد را به استان یزد اختصاص دهد تا بتوانیم این پروژه ها را تکمیل کنیم.

استاندار یزد در پایان با بیان ظرفیت های فراوان استان یزد در زمینه گردشگری نیز تصریح کرد: در زمینه گردشگری به واسطه ثبت جهانی یزد به عنوان شهر جهانی ظرفیت های فروانی وجود دارد که امیدواریم اعتبار لازم برای مرمت بافت تاریخی یزد وهمچنین کاوشهای تاریخی و باستانی لازم صادر شود تا این نگین تاریخی در سطح جهان بیش از پیش بدرخشد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

246239