با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو:

سد مخزنی هرات و تاسیسات وابسته به بهره برداری رسید

پروژه سد مخزنی سد هرات و تاسیسات وابسته به آن در قالب پویش الف، ب، ایران روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئوکنفرانس در شهرستان خاتم به بهره برداری است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، پروژه سد مخزنی سد هرات و تاسیسات وابسته به آن در قالب پویش الف، ب، ایران روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئوکنفرانس در شهرستان خاتم به بهره برداری است.

سد مخزنی هرات بر روی رودخانه اعظم هرات و در جنوب غربی شهرستان خاتم در استان یزد و در مختصات جغرافیایی 54 درجه و ش دقیقه طول جغرافیایی و 29 درجه و 55 دقیقه عرض جغرافیایی واقع شده است.

این مخزن از نوع خاکی به هسته رسی و در ارتفاع 55 متر طول تاج ۵۰۵.۷۴ متر احداث شده است که ظرفیت کل مخزن 23.4 میلیون متر مکعب و مساحت دریاچه آن 2.3 کیلو متر مربع است

همجنین مساحت حوزه آبگیر این سد 1077.5 کیلومتر مربع می باشد و هدف از اجرای این سد مخزنی را تأمین آب در بخش های شرب ، صنعت ، کشاورزی ، محیط زیست و جلوگیری از سیلاب منطقه و اتلاف آبهای سطحی در زمان بارندگی های فصلی اعلام شده است

این مراسم که در سالن شهید عباس پور برق منطقه ای استان یزد برگزار شد محمدعلی طالبی استاندار یزد و جمعی از مسوولان حضور دارند.

هزینه احداث این سد از محل محل اعتبارات طرحهای عمرانی ملی استانی یزد تامین شده است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

246152

مطالب مرتبط