سرپرست استانداری ایلام خبر داد:

افتتاح 13 پروژه آبرسانی روستایی در استان ایلام

محمد نوذری گفت: در بخش شهری 55 درصد پوشش شبکه فاضلاب انجام شده است که این عقب ماندگی را باید با برنامه ریزی های مدون جبران کنیم.

تصویر افتتاح 13 پروژه آبرسانی روستایی در استان ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون در ایلام، سرپرست استانداری ایلام؛ محمد نوذری در افتتاحیه طرح آبرسانی روستایی در استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس، با حضور رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو برگزار شد، بیان کرد: از تلاش های وزارت نیرو برای توسعه و پیشرفت بخش آبرسانی روستایی در استان ایلام، نهایت قدردانی و تشکر را داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: از خدمات بسیار ارزنده وزارت نیرو در بخش آبرسانی می توان به افتتاح سد های مختلف همچون گلال و چناره، ایجاد شبکه زهکشی و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان اشاره کرد.

نوذری با ضمن تشکر مجدد از وزارت نیرو بابت اهمیت به مطالبات افکار عمومی، اظهار کرد: پروژه ملی و بزرگ سامانه گرمسیری با پیشرفت 90 درصدی در وزارت جهاد کشاورزی و 80 درصدی در وزارت نیرو روبه رو شده است و امیدواریم که تا پاین دولت این پروژه به سرانجام برسد.

وی با اشاره عقب ماندن از میانگین کشوری در بحث پوشش بخش شهری استان به شبکه فاضلاب، ابراز داشت: در بخش شهری 55 درصد پوشش شبکه فاضلاب انجام شده است که این عقب ماندگی را باید با برنامه ریزی های مدون جبران کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه شبکه فاضلاب استان ایلام در زمان احداث برای 150 هزار نفر احداث شده بود، افزود: پروژه شبکه فاضلاب استان ایلام با پیشرفت 80 درصدی مواجه است که برای این پروژه نیز امیدواریم تا پایان دولت دوزادهم این پروژه مهم، افتتاح شود.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه در مرکز استان و یک شهرستان مشکل تنش آبی را داریم، گفت: نیازمند هستیم که وزارت نیرو اعتبارات افزایش پمپاژ سدها و تقویت خطور برق این مناطق را تامین کند تا مشکل تنش آبی در این مناطق حل شود.

لازم به ذکر است که در این آیین، در 13 روستای استان ایلام پروژه آبرسانی روستایی به بهره برداری رسید.

نوروزی_ استان ایلام

234358

مطالب مرتبط