بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شهرستان رودسر پرداخت شد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی با هدف حمایت از کسب و کارها ، اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان رودسر پرداخت شده است.
تصویر بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شهرستان رودسر پرداخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، یونس رنجکش عصر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رودسر اظهار داشت: حدود ۲۰میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به وام های کم بهره حمایتی اشتغال پایدار روستایی بوده که از سال ۹۷ پرداخت شده است.

وی افزود: مابقی تسهیلات پرداختی در قالب وام های حمایتی رونق کسب و کارها در دوران کرونا و تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در سال ۹۹ برای اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری ها برای جامعه هدف این نهادها بوده است.

وی اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات کرونا و نهادهای حمایتی با توجه به پیگیری ها و همکاری های دستگاههای اجرایی و بانک ها؛ گیلان از استان های پیشتاز در کشور با جذب اعتبارات بوده است؛ ضمن آنکه در شهرستان رودسر نیز با توجه به هدف گذاری های دستگاههای اجرایی در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام و اهداف برنامه در سال جاری تحقق یافته است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به ضرورت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد و خروج واحدها از تملک بانک ها گفت: احیای این واحدها از اولویت های استان است و در شهرستان رودسر هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد نیمه فعال و راکد و شش واحد در تملک بانک ها وجود دارد که باید دوباره به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی افزود: راهکارهای قانونی بازگشت این واحدها به رونق تولید وجود دارد و پشتیبانی های لازم در این خصوص از طریق استانداری گیلان انجام می گیرد.

رنجکش اجرای تفاهم نامه همکاری استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد اجرایی فرمان امام کشور را از جمله فرصت هایی عنوان کرد که می تواند در رفع مشکلات استان تاثیرگذار باشد و از فرماندار خواست با توجه به تفاهم نامه امضا شده توسط استاندار گیلان با رئیسان این سازمان های ملی پیگیر اهداف پیش بینی شده باشند.

وی همچنین تلاش و همکاری های بین دستگاهی و تعامل بانک ها را از مهمترین عوامل در رفع مشکلات و تسریع در فرایند اثر بخشی برنامه ها ذکر کرد و خواستار همراهی های بیشتر در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران شد.

شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

شهرستان رودسر شرقی ترین شهرستان استان و یکی از سه شهرستان با وسعت بالا در استان گیلان است و در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت، فرهنگی و ورزشی از ظرفیت های بالایی برخوردار است. اقتصاد شهرستان کشاورزی است و عمده محصولاتی که کشت شده علاوه بر مصرف در شهرستان و استان به سایر استان ها و حتی خارج از کشور ارسال می شود.

245956