فرماندار رضوانشهر؛

پرداخت ۶میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده

فرماندار رضوانشهرِ استان گیلان گفت: در جهت حمایت از مشاغل مختلف و رونق کسب و کار، حدود شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمود قاسمی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای رضوانشهر اظهار داشت: همچنین براساس فرمایشات مقام معظم رهبری طرح مواسات را در شهرستان داشتیم که از ابتدای سال حدود ۸ هزار بسته معیشتی به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان به اقشار آسیب پذیر جامعه با همکاری سپاه، خیرین و سایر دستگاه ها انجام شده است.

وی یادآور شد: از زمان آغاز موج کرونا و تشکیل ستاد مقابله با این ویروس ، ۶۹ جلسه با ۳۶۲ مصوبه در این شهرستان داشتیم که بیش از ۹۸ درصد از مصوبات آن عملیاتی شده اند.

قاسمی اظهار داشت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی، مسافرت به شهرستان ها با رنگ بندی نارنجی ممنوع می باشد، ولی برای شهرستان های دارای وضعیت زرد محدودیت مسافرت نداریم.

وی گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان رضوانشهر از نظر سطح رنگ بندی در وضعیت زرد کرونایی می باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای رضوانشهر با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در خصوص خطر موج چهارم و افزایش دوز واکسیناسیون کرونا، با قدردانی از زحمات یک ساله کادر درمان که در تامین سلامت مردم و مشکلات ناشی از آن برای همنوعان خود تلاش می کنند قدردانی و خاطرنشان کرد : با توصیه به شهروندان بر رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات بخصوص در ایام نوروز، از انتشار این ویروس خطرناک جلوگیری شود.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی افزود: طرح شهید سلیمانی در این شهرستان توسط سپاه ناحیه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و اعضای ستاد مقابله با کرونای منطقه صورت گرفت، باعث شد تا نقاط پنهان و ضعف ها را نمایان کند و در شناسائی افراد جهت پیشگری با این ویروس، موثر بود.

قاسمی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح شهید سلیمانی در شهرستان که با هدف طرح تقویت بیماریابی کرونا آغاز شده است، گفت: اهداف این طرح بیماریابی حداکثری، جداسازی و قرنطینه افراد مبتلاء به کوید ۱۹ می باشد که توسط بسیج جامع پزشکی شهرستان با پشتیبانی سپاه ناحیه در حال انجام می باشد.

وی بیان داشت: ستاد مقابله با کرونای این شهرستان حدود ۶۹ جلسه با ۳۶۲ مصوبه داشته که بیش از ۹۸ درصد مصوبات انجام شده و مابقی هم در دست اجراء می باشد.

قاسمی در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران و همچنین تولید محتوا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش پرورش از طریق برنامه شاد در آگاه سازی مردم، با تاکید بر استمرار این روند همچون گذشته، افزود: محدودیت های کرونایی تشدید و نظارت جدی تری بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اعضای ستاد شهرستانی صورت گیرد تا مردم بیشتر از آن آگاهی پیدا کنند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

257798