امام جمعه شهرستان شیروان خبر داد؛

جمع آوری 32 میلیارد ریال زکات در سال جاری

حجت الاسلام حسین تکمیلی گفت: مبلغ زکات جمع آوری شده، برای تهیه لوازم تحریر، تبلت برای دانش آموزان نیازمند، هزینه معیشت، درمان، تعمیرات مسکن و پرداخت بدهی های معوقه مددجویان مصرف شده است.
تصویر جمع آوری 32 میلیارد ریال زکات در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی؛ امام‌جمعه شهرستان شیروان، امروز پنجشنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات مستحب و واجب جمع آوری شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: این مبلغ برای تهیه لوازم تحریر، تبلت برای دانش آموزان نیازمند، هزینه معیشت، درمان، تعمیرات مسکن و پرداخت بدهی های معوقه مددجویان مصرف شده است.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: به زودی حدود 700 بسته معیشتی از زکات جمع آوری شده در بین محرومان و نیازمندان شهرستان، توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام تکمیلی ضمن بیان اینکه در قرارگاه مواسات شهرستان، 4 هزار پرونده اعم از خَیِر و نیازمند تشکیل شده است، اظهار کرد: باید برکات و دلایل زکات را برای مردم تشریح کنیم تا مردم از ثمرات این امر خدا پسندانه و واجب بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرستان شیروان با بیان این نکته که برخی انسان هزینه های زیادی برای جسمشان می دهند اما برای سلامت روانشان هزینه نمی‌کنند، گفت: زکات سلامت روانی انسان را درمان می‌کند و ما انسان‌ها همانطور که به جسم خود اهمیت می‌دهیم باید به روح و دل خود نیز اهمیت دهیم.

حجت الاسلام تکمیلی در پایان با اشاره به اصرف در هزینه برخی از افراد در مجالس مختلف، بیان داشت: باید هزینه های اضافی و بی دلیل مجالس عزا را خرج امور خیریه، خدا پسندانه و عام المنفعه کنیم و از اصراف دوری کنیم.

نوروزی_استان ایلام

245940