استاندار کردستان در گفت وگو با پرسون:

آمار باسوادی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار کردستان گفت: با وجود کارهای زیربنایی که در سالهای اخیر در کردستان انجام شده است، میزان باسوادی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

تصویر آمار باسوادی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

کردستان ـ بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: یکی از اولویت نهادهای فرهنگی باید تلاش برای ریشه کن کردن بیسوادی در سطح کشور و استانهای کم برخوردار باشد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عزم جدی برای از بین بردن بیسوادی در سطح این استان تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های موجود اجازه ندهیم که فرزندان و کودکان از سوادآموزی و مدرسه جای بمانند، لذا شایسته است که بسترهای لازم برای تحصیل این قشر را مهیا کنیم.

مدیر ارشد کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افزایش تعداد بیسوادن در عصر حاضر یک عیب و نقیصه فرهنگی بسیار بزرگ برای هر کشوری است، لذا باید عواملی که مانع از تحصیل کودکان می شود را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

مردانیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از خانواده به علل مختلف مانع از تحصیل یا ادامه تحصیل فرزندان خود می شوند، بنابراین باید با شناسایی این علل مشوق هایی برای این خانواده در زمینه موافقت با تحصیل فرزندانشان در نظر بگیریم.

استاندار کردستان افزود: خوشبختانه با کارهای زیربنایی که در سالهای اخیر در کردستان انجام شده است، میزان باسوادی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر ارشد استان کردستان ابراز داشت: همچنین از مسئولان مربوطه درخواست داریم که تکمیل پروژه های نیمه کاره در حوزه آموزش را در اولویت کاری خود قرار دهند و نگاهشان به پروژه هایی که از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است، بیشتر باشد، زیرا باید بودجه های موجود در این بخش را هدفمند هزینه کنیم.

مرادنیا در پایان سخنان خود گفت: مسئله دیگری که همواره مورد توجه بوده است، مسئله سلامت دانش آموزان کردستانی است زیرا همه ما در مقابل این دانش آموزان به نوعی مسئول هستیم.

شفیعی ـ استان کردستان

245881